arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۸ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

دادگستری تهران: نتایج بررسی پرونده زهرا کاظمی کاملاً مشخص است / پرونده‌ مختومه قابل بررسی مجدد نیست / یونسی دنبال دشمن‌تراشی برای نظام است؟

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: موضوعات قضایی تشریفات خاص خود را داشته و پرونده‌ای که رسیدگی و مختومه شد، قابل بررسی مجدد نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: موضوعات قضایی تشریفات خاص خود را داشته و پرونده‌ای که رسیدگی و مختومه شد، قابل بررسی مجدد نیست.

به گزارش «انتخاب»، غلامحسین اسماعیلی در رابطه با سخنان اخیر «علی یونسی» در مورد «سعید مرتضوی»، در رابطه با فوت «زهرا کاظمی»، اظهار کرد: اولاً به این نکته اشاره کنم که من در موقع بروز این حادثه نه تنها در دادگستری تهران مسئولیتی نداشتم، بلکه در استان تهران خدمت نمی‌کردم و در استان دیگری حضور داشتم.

وی افزود: آن‌چه که به عنوان یک قاضی عرض می‌کنم این است که این موضوع در مقطع خودش بررسی شده،‌ رسیدگی قضایی انجام گرفته و نتایج و بررسی‌های قضایی آن کاملاً مشخص است.

وی خاطرنشان کرد:‌ این‌که امروز یک شخصیتی مانند ایشان(یونسی) بیاید و مطلب موضوع بررسی شده مختومه را بخواهد زنده کند، باید از ایشان پرسید که دنبال چه چیزی می‌گردند؛ آیا به دنبال دشمن‌تراشی برای نظام،‌ انقلاب و مجموعه هستند یا به دنبال دفاع از حق و حقیقت؟

رئیس کل دادگستری تهران در گفت‌وگو با ایسنا گفت:‌ اگر دفاع از حق و حقیقت باشد که موضوع رسیدگی شده و اگر هم کاری می‌بایستی انجام می‌شد و مدعی باشند که آن موقع خوب بررسی نشده، باید در زمان و مقطع خودش رسیدگی می‌کردند.

وی اظهار کرد: خود من علت این‌که ایشان(یونسی) در این مقطع دارد این حرف‌ها را می‌زند نتوانستم ریشه‌یابی کنم.

اسماعیلی گفت: موضوعات قضایی تشریفات خاص خودش را دارد و پرونده‌ای که رسیدگی و مختومه شد، قابل بررسی مجدد نیست مگر از یک طریق ویژه‌ای که آن طریق ویژه هم به اشخاصی مانند ایشان(یونسی) برنمی‌گردد.

نظرات بینندگان