arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

کره شمالی: رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی لغو شود

وزارت وحدت کره جنوبی امروز اعلام کرد کره شمالی خواستار توقف رزمایش های مشترک کره و آمریکا شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت وحدت کره جنوبی امروز اعلام کرد کره شمالی خواستار توقف رزمایش های مشترک کره و آمریکا شده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، 'چو میونگ گیون' وزیر وحدت این کشور امروز مواضع کره شمالی را برای اعضای حزب حاکم کره جنوبی تشریح کرد.
وی تصریح کرد هیات کره شمالی که در بازی های المپیک زمستانی از این کشور دیدن کرده خواستار آن شده است که این رزمایش ها دیگر برگزار نشود.
وی افزود در جلسه ای با اعضای این هیات خواستار دانستن موضع آنها در باره این رزمایش ها شده و آنها گفته اند که دیدگاه کره شمالی در باره برگزاری رزمایش کاملا منفی است.
کره شمالی این رزمایش های سالانه مشترک دو کشور را نوعی آمادگی آمریکا برای حمله علیه خود دانسته است.
کره جنوبی قصد دارد پس از بازی‌های پارالمپیک زمستانی در 18 مارس (27 اسفند)، بیانیه‌ای مشترک در این زمینه با آمریکا منتشر کند.
آمریکا و کره جنوبی پیش از این توافق کرده بودند رزمایش‌های مشترک و منظم خود را تا پایان بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ، متوقف کنند.
این در حالی است که کره شمالی به آمریکا نسبت به از سرگیری رزمایش مشترک نظامی با کره جنوبی، بعد از بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ هشدار داده و گفته است: واشنگتن با برگزاری رزمایش نظامی با کره جنوبی، آب سردی بر روابط رو به بهبود دو کره خواهد ریخت.
ناظران سیاسی معتقدند روابط دو کره از زمان برگزاری المپیک زمستانی به شکل مثبتی در حال پیشرفت است و این موضوع باید مورد حمایت جهان قرار گیرد.
ناظران بر این باورند چنانچه این روند مطلوب در روابط دو کره ادامه یابد، دو کشور نهایتا با موفقیت اجلاس سران را برگزار خواهند کرد.
کره شمالی خواستار آن است که رهبران دو کشور این اجلاس را برگزار کنند و 'مون جائه این' رییس جمهور کره در حال ارزیابی این درخواست است.

نظرات بینندگان