arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
علم‌الهدی:

این نظام روی کره زمین، قوی‌ترین نظام است / تنها کشوری هستیم که مردم خودشان تصمیم می‌گیرند؛ حتی آمریکا هم این طور نیست / نمایشگاه عیاشی مسئولان صحیح نیست / عوامل نفوذی در نظام، در حال مدیریت ما هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: آمار اشتغال مشکلی را حل نمی‌کند، آمار بیکاران را بدهید؛ آمار بیکاران ما با ابتدای سال چه تفاوتی کرده است؟ اینکه همه بخواهند حقوق‌بگیر دولت شوند هم درست نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این نظام روی کره زمین، قوی‌ترین نظام است / تنها کشوری هستیم که مردم خودشان تصمیم می‌گیرند؛ حتی آمریکا هم این طور نیست / نمایشگاه عیاشی مسئولان صحیح نیست / عوامل نفوذی در نظام، در حال مدیریت ما هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: آمار اشتغال مشکلی را حل نمی‌کند، آمار بیکاران را بدهید؛ آمار بیکاران ما با ابتدای سال چه تفاوتی کرده است؟ اینکه همه بخواهند حقوق‌بگیر دولت شوند هم درست نیست.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد در جوار بارگاه رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در مورد شیطان‌شناسی از نگاه قرآن است؛ در مورد آیات قرآن به این نتیجه رسیدیم که راهبرد شیطان، وسوسه است و در مورد معنا و مفهوم وسوسه و مصادیق وسوسه شیطان، نکاتی ارائه شد؛ یکی از مصادیق اجرایی وسوسه شیطان، وعده‌های دروغ شیطان و آرزوسازی برای انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی گفت: شیطان در مورد مسائل مختلف زندگی و توسعه زندگی و جریان زیست مادی و لذت و خوش‌گذرانی، وسوسه و آرزوسازی می‌کند و وعده دروغ می‌دهد و در یک مسیر باطل انسان را قرار می‌دهد و با وعده دروغ، آینده دروغی را برابر بینش انسان مجسم می‌کند و نسبت به تصویری که به وسیله وسوسه خودش در برابر بینش انسان ایجاد کرده، برای انسان آرزوسازی می‌کند.

به نوشته تسنیم، علم‌الهدی با اشاره به اینکه همین شرایط را در مورد کشورهای مستضعف و جهان سوم شاهد هستیم گفت: برادران جوان و خواهران جوان باید به این نکته توجه داشته باشند که انسان جوان، نسبت به آینده زندگی، رویاهایی دارد که روی حساب عادی نیست و با تحلیل علل و اسباب معمولی چنین آینده‌ای برای هیچ فردی قابل تحقق نیست.

وی با بیان اینکه خیال آفرینی و آرزوسازی از ویژگی‌های جوان است اظهار داشت: دوره جوانی انسان با تخیل و آرزو دنبال می‌شود و این آرزوهای دست ساز شیطان، برای انسان صورت هدف پیدا می‌کند و انسان به عنوان یک هدف به دنبال آن می‌رود و این بزرگترین ابزار وسوسه شیطان است، ذات پروردگار نیز در سه آیه قرآن این مسئله را تذکر داده است.

خطیب جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: این آرزوسازی‌ها، انسان را حتی در زندگی مادی متوقف می‌کند و انسان قدرت برنامه‌ریزی نخواهد داشت و دیگر وی نمی‌تواند در یک فعالیت معقول و حساب شده، حضور پیدا کند و همواره با خیالات و آرزوهای شیطانی زندگی می‌کند و در انتها نیز شیطان او را مورد تمسخر قرار می‌دهد.

علم الهدی در ادامه با اشاره به سالروز رحلت حضرت ام البنین(س) گفت: ایشان تمام ویژگی‌های اخلاقی و ایمانی را دارا بود و قمر بنی هاشم به عنوان فرزند ایشان نیز حائز این ویژگی‌ها بود؛ ذوب در ولایت بودن و ذوب در مظهر حق بودن حضرت ابوالفضل(ع)، مرهون وراثت انفعالی از چنین مادری است. در پرتو این عظمت، پی به عظمت مادران شهدا می‌بریم و اینکه جوانی مثل شهید حججی در برابر جلاد لبخند می‌زند، به دلیل تاثیر مادر است.

وی با بیان اینکه باید از مادران شهدا تکریم کنیم تصریح کرد: این را بدانید تا زمانی که فرهنگ شهادت در کشور ما حاکم باشد و تا زمانی که مردم ما در برابر بینششان، تصویر شهید باشد این نظام و این انقلاب و این اسلام و این ولایت در این جامعه و کشور آسیب پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: این شهدا و این مادران شهید، بر گردن و عهده ما بار و مسئولیت و تکلیف هستند برای اینکه نسبت به این نظام و مقابله با دشمنان اسلام و ایستادگی برابر دشمنان خدا، احساس تکلیف بیشتری داشته باشیم. باید مقاوم‌تر و قوی‌تر در برابر دشمنی بایستیم که توطئه‌هایش بیشتر شده است. مشکل ما امروز این است که متاسفانه عوامل نفوذی در جریان اجتماعی و مدیریت نظام، ندانسته در حال مدیریت ما هستند. مسئله اصلی ما مقاومت در برابر دشمن است اما به نحوی مدیریت می‌کنند که حتی در میان نیروهای انقلابی، به مسائل حاشیه‌ای پرداخته می‌شود.

علم الهدی افزود: دشمن در جداسازی مردم از نظام و انقلاب، از شگرد نومید کردن مردم و ناکارآمد نشان دادن مردم استفاده می‌کند و این نقشه دشمن است و وظیفه ما، مسئله مقاومت ما در برابر این حرکت نابکارانه دشمن است که باید توجه داشته باشیم این نظام روی کره زمین، قوی‌ترین نظام است و تنها کشوری هستیم که مردم خودشان برای خودشان تصمیم می‌گیرند و حتی مردم آمریکا، خودشان برای خودشان تصمیم نمی‌گیرند. با این شرایط چرا به این نظام امید نداشته باشیم؟ اما باید این نکته را مسئولان بدانند که امروز دشمن سفره ما را هدف گرفته و می‌خواهد مردم را مستاصل کند و باید در مدیریت نظام، در مقابل شگردهای دشمن بایستند و مردم را امیدوارتر کنند.

وی گفت: راهکار این مسئله نیز در اقتصاد مقاومتی است و بزرگترین حرکت در اقتصاد مقاومتی طبق فرمایش رهبری، فرهنگ سازی برای اقتصاد مقاومتی است، اینکه اجازه دهید کشور در برابر برخی مردمی که در بدیهیات زندگی مشکل دارند نمایشگاه تجمل و عیاشی و زندگی‌های رنگارنگ در عرصه مسئولان و مدیران شود صحیح نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امام بزرگوار ما فرمودند خدا نیاورد آن روزی که سیاست مسئولان، پشت کردن به محرومان و روی آوردن به اغنیا باشد یعنی قشر آسیب پذیر نادیده گرفته شود و برای رفاه یک قشر خاص برنامه ریزی شود و امروز مشکل اصلی ما این است، در فرهنگ اقتصاد مقاومتی مشکل داریم.

علم الهدی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی نسخه اصلی رفع همه نگرانی‌ها است و راهکار نیز تعیین شده و این مقوله دارای شاخص است و ظرفیت‌های اجتماعی نیز نشان داده شده، امروز اگر عزیزان مسئول می‌خواهند در روزهای آخر سال اقتصاد مقاومتی گزارش دهند باید براساس شاخص‌های خود مقام معظم رهبری این گزارش را بدهند، آمار اشتغال، شاخص اقتصاد مقاومتی نیست. با این تجمل پروری‌ها و پشت پا زدن به ساده زیستی، مروج فرهنگ اقتصاد مقاومتی هستیم؟ بازار پوشاک ما، بازار بافته‌های دیگران است. واردات بی حساب و کتاب اتومبیل رنگارنگ با اقتصاد مقاومتی سازگار نیست.

وی افزود: آمار اشتغال مشکلی را حل نمی‌کند، آمار بیکاران را بدهید؛ آمار بیکاران ما با ابتدای سال چه تفاوتی کرده است؟ اینکه همه بخواهند حقوق بگیر دولت شوند هم درست نیست. در عرصه تولید باید جهادی کار کرد. فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید پیاده سازی شود. مسئولی که سوار ماشین آخرین مدل می‌شود قطعاً مدیر دلسوزی نخواهد بود و مدیری نخواهد بود که جامعه انقلابی را مدیریت کند.نمی‌توان دم از اقتصاد مقاومتی زد و خود مدیران، به رنگ اقتصاد مقاومتی نباشند.

نظرات بینندگان