arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

پوتین: جنگ سرد جدیدی در کار نیست

رییس جمهور روسیه در مصاحبه با رسانه آمریکایی تاکید کرد جنگ سردی در کار نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پوتین: جنگ سرد جدیدی در کار نیستولادیمیر پوتین -- رییس جمهور روسیه -- در مصاحبه با شبکه ان بی سی آمریکا گفت تسلیحات جدید ما به سادگی از پس سامانه‌های ضد موشکی بر می آید؛ اما جنگ سرد جدیدی در کار نیست.

 

پوتین در مصاحبه اختصاصی با شبکه «ان بی سی نیوز»، این اتهامات را که گفته می شود کشورش به دنبال راه انداختن جنگ سرد جدیدی است، رد کرد. پوتین پیش از این در سخنرانی سالانه خود گفته بود: روسیه تسلیحات هسته‌ای جدیدی ساخته است که به هیچ وجه سیستم‌های دفاع موشکی نمی‌تواند آنها را هدف قرار دهد.

 

رئیس جمهور روسیه گفت: سیستم تسلیحاتی که من امروز درباره‌اش بحث کرده‌ام به راحتی از یک سیستم دفاع موشکی عبور کرده و آن را غیرموثر می‌کند. با این حال، برخی از این سلاح‌ها باید بهتر تنظیم شوند و رویشان کار شود؛ اما تعداد دیگری از این سلاح‌ها آماده استفاده برای سربازان در میدان جنگ هستند.

 

پوتین در پاسخ به اینکه آیا روسیه یک موشک بالستیک قاره‌پیمای هسته‌ای را با موفقیت آزمایش کرده است، ‌گفت: همه این آزمایش‌ها موفقیت آمیز بوده‌اند؛ اما مسئله این است که هر یک از سیستم‌های تسلیحاتی در یک سطح متفاوت از آمادگی قرار دارد و یکی از آنها هم اکنون در سطح آمادگی رزمی بوده و در اختیار سربازان قرار گرفته است.

 

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: نظر من این است که افرادی که گفته‌اند جنگ سرد جدیدی شروع شده است، تحلیلگر نیستند بلکه تبلیغات می کنند.

نظرات بینندگان