arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۴۸۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

نتیجه یک استعلام قضایی از دولت ترامپ: برجام را رعایت می کنیم

یادداشت قاضی روبن کاستیلو روز پنج‌شنبه، دهم اسفند، در اسناد رسمی دادگاه منتشر شد و او فرمان داد که شرکت بوئینگ باید جزئیات قراردادش با ایران را در اختیار خانواده شاکی بگذارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک قاضی فدرال در شیکاگو می‌گوید دولت دونالد ترامپ در جریان یک استعلام قضایی یادآور شده است که توافق هسته‌ای با ایران را رعایت می‌کند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از آسوشیتدپرس، یادداشت قاضی روبن کاستیلو روز پنج‌شنبه، دهم اسفند، در اسناد رسمی دادگاه منتشر شد و او فرمان داد که شرکت بوئینگ باید جزئیات قراردادش با ایران را در اختیار خانواده شاکی بگذارد.

بنابر این گزارش، این قاضی فدرال خبر داده که دولت دونالد ترامپ در یادداشتی به تاریخ دوم فوریه (یک ماه پیش) گفته است مفاد برجام را رعایت می‌کند اما درباره وادار کردن بوئینگ به افشای جزئیات قراردادش با ایران موضعی نگرفته است.

پیشتر خانواده‌ای آمریکایی – اسرائیلی که هدف حمله گروه فلسطینی «جهاد اسلامی» قرار گرفته‌اند خواسته بودند که شرکت بوئینگ جزئیات قراردادش با ایران را در اختیار آنها بگذارد. اما شرکت هواپیماسازی بوئینگ با رد این درخواست استدلال کرده بود افشای جزئیات قراردادش با ایران نه تنها به این قرارداد لطمه می‌زند، بلکه مفاد توافق هسته‌ای و سیاست خارجی آمریکا را نیز نقض می‌کند.

در پی اجرای برجام، شرکت هواپیماسازی بوئینگ قراردادی به ارزش ۱۶ میلیارد دلار برای فروش هشتاد هواپیما به شرکت ایران‌ایر را امضا کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، سخنگوی شرکت بوئینگ روز پنج‌شنبه حاضر به اظهار نظر درباره فرمان قاضی نشد.

نظرات بینندگان