arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۰

بررسی ادعاهای جدید جهرمی در بانک مرکزی/بی اطلاعی از فرار خاوری به کانادا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس نوشت:

درحالی که جهرمی در بیانیه خود تیر انتقادات را به سمت بانک مرکزی و مدیر عامل سابق بانک ملی نشانه گرفته، قائم مقام بانک مرکزی از جلسه ویژه رسیدگی به پرونده اختلاس بزرگ و نیز ادعاهای جهرمی خبر داد.

همزمان با اعلام تصمیم قطعی و رسمی هیات مدیره بانک صادرات مبنی بر برکناری سید محمد جهرمی از مدیریت این بانک بیانیه‌ای توسط مدیر عامل معزول صادرات در رسانه‌ها منتشر شد.
جهرمی در این بیانیه علاوه بر تشریح دلایلش برای عدم استعفا و عذرخواهی از مردم به بیان نکاتی در خصوص مدیریت بانک ملی و همچنین عملکرد بانک مرکزی پرداخته است.


وی علاوه براینکه مدعی شده خاوری مدیر عامل سابق بانک ملی از کشور فرار کرده است بانک مرکزی را محور دیگر بیانیه خود قرار داده است.


مدیر عامل سابق بانک صادرات در بندی از این بیانیه تصریح کرده است: آقای خاوری با توجه به گستردگی فساد در بانک ملی در این پرونده و پرونده­های دیگر، احتمال دستگیری خود را به خاطر ارتباط با این پرونده­ها و عوامل پشت پرده آن­ها می­داد به کانادا گریخت و اکنون عوامل مرتبط با وی در بانک مرکزی و دولت در صدد رفع و رجوع این فرار، که با کمک و پشتیبانی برخی از آنان انجام گرفته است، هستند و از ترس گسترده­تر شدن ابعاد این موضوع با شخص اصلی پیگیری­کننده و شکایت­کننده اصلی این پرونده برخورد نمودند.

بعد از انتشار متن بیانیه جهرمی با بانک مرکزی و همچنین بانک ملی تماس گرفته شد اما با پاسخی منطقی و جامع از این بانک‌ها مواجه نشد.


سید حمید پور محمدی  درباره چرایی و صحت ادعاهای جهرمی در این بیاینه گفت: بنده هم‌اکنون در جلسه هستم.


وی از جلسه‌ ویژه در بانک مرکزی برای بررسی ادعاهای جهرمی خبر داد.


البته محمود بهمنی نیز ساعتی قبل در حاشیه جلسه هیات دولت در واکنش به فرار خاوری مدیر عامل بانک ملی به کانادا ابراز بی اطلاعی کرده بود.

نظرات بینندگان