arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۰

پرداخت يارانه‌ها از محل فروش کنتور برق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي از اقدام دولت برای پرداخت یارانه ها از محل فروش کنتور برق خبر داد.

به گزارش جام جم آنلاين، موسی الرضا ثروتی نماينده مردم بيرجند در مجلس شوراي اسلامي در مصاحبه با برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو به تشریح میزان تاثیرگذاری هدفمندی یارانه ها بر تورم در کشور پرداخت.

وی در ابتدای این برنامه رادیویی اظهار کرد: این کار در مرحله اوج گرفتن دچار مشکل شد و تورمی که پیش بینی می شد، چندان رخ نداد.

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بانک جهانی عددی را اعلام کرده است و مرکز آمار ایران 16 درصد را و میزان تورم رخ داده به اندازه ای که تصور می شد نبوده است. تقریبا در گذشته تورم 12 و نیم بود و الان میانگین 20 درصد شده و این افزایش چندان زیاد نبوده است.

ثروتي گفت: الان فقط پرداخت می شود و اگر درآمد باشد، پرداخت خوب است. برآوردی که ما در بودجه داشته ایم این بود که درآمد کسب شده به میزان پرداختی نبوده است که چیزی برای تولید بماند.

نماينده مردم بيرجند در مجلس افزود: یارانه برق قرار بوده است که به افزایش بهره وری نیروگاه ها اختصاص یابد و متاسفانه این مهم به نحو شایانی رخ نداده است.

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت روال خود را دارد و دیگر دولت آمار دقیقی به ما اعلام نکرده است. دولت می گوید به ما اعتماد کنید تا مشکلات را حل کنیم اما نمی تواند محل درآمد مناسبی را بیابد.

وي افزود: دولت از برخی برداشت های ناروا از جمله فروش کنتور برق به مردم به یارانه می دهد و مردم می خواهند که کنتور برق وصل کنند اما تا 6 ماه به تعویق می افتد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي تاکید کرد: الان دولت از هر محلی برای پرداخت یارانه برداشت می کند و وقتی درآمد به تولید داده نشود، قیمت ها بالا می رود.

وي افزود: در همان زمان تصویب بودجه وقتی گفتند که یارانه ها می تواند دوبرابر شود این موضوع باعث شد که مقاومتی شدید در مجلس علیه این طرح دیده شود و بعدا این انکار شد. امکان 10 برابر شدن یارانه ها هست اما به شرطی که این قیمت بنزین هم 10 برابر شود و این ارائه اعداد و ارقام باید با دقت اقتصادی صورت گیرد.

ثروتی گفت: مجلس دارد دولت را مراعات می کند تا دستش باز باشد تا طرح با موفقیت انجام شود. در این زمینه دیوان محاسبات نیز گزارش خود را اعلام کرده است.
نظرات بینندگان