arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

دیدار معاونان اقتصادی و گردشگری کیش با رییس اتاق بازرگانی عمان

بخش خصوصی عمان می تواند در صنعت هتل سازی، صنایع های تک، ساخت مجموعه های گردشگری و برگزاری نمایشگاه های مشترک اقتصادی و بازرگانی با کیش همکاری کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
افزایش تعاملات اقتصادی و گردشگری محور گفت و گوی معاونان اقتصادی و گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با رییس اتاق بازرگانی عمان بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این نشست معاونان اقتصادی و گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص مراودات اقتصادی و بازرگانی بین جزیره کیش و عمان با رییس اتاق بازرگانی عمان دیدار کردند.

در این دیدار معاونان اقتصادی و گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با معرفی جاذبه های گردشگری، فرهنگی و تاریخی جزیره کیش در خصوص ظرفیت های اقتصادی این منطقه آزاد و برگزاری نمایشگاههای مشترک در مسقط و کیش با رشد بن عامر بن محمد المصلحی گفت و گو کردند.

محمدرضا سعیدی با بیان اینکه در جزیره کیش به دنبال نگاه نو و خلاقانه در بخش های اقتصادی و گردشگری هستیم گفت: توسعه گردشگری حلال و توریسم درمانی از موضوعاتی است که می تواند محل تعامل بین جزیره کیش و کشور عمان باشد.

وی افزود: جزیره کیش پتانسیل های لازم را دارد تا به عنوان سکوی صادرات کالا به عمان فعالیت کند. همچنین برقراری پروازهای مشترک در حوزه های تجارت و صنایع های تک از موضوعاتی است که می تواند بستری برای تعامل دو طرف باشد.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش یاد آور شد: بخش خصوصی عمان می تواند در صنعت هتل سازی، صنایع های تک، ساخت مجموعه های گردشگری و برگزاری نمایشگاه های مشترک اقتصادی و بازرگانی با کیش همکاری کند.

در این نشست رییس اتاق بازرگانی عمان نیز از آمادگی برای همکاری همه جانبه با جزیره کیش خبر داد و افزود: دولت عمان در زمینه واردات سیمان و آهن آلات همکاری خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد.

قیس بن محمد الیوسف گفت: کشور عمان و جزیره کیش می توانند در زمینه های احداث رستوران، سازه های مختلف و هتل، حمل و نقل، برقراری پروازهای مشترک و نمایشگاه ها همکاری های مشترک داشته باشند.