arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

نوسان شدید دمای هوا خطر حملات قلبی را افزایش می دهد

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که نوسانات شدید دمای هوا با افزایش قابل ملاحظه بروز حملات قلبی ارتباط دارد؛ این یافته یکی دیگر از اثرات مخرب گرم شدن سیاره زمین را بر سلامت انسان نشان می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نوسان شدید دمای هوا با حملات قلبی همراه است

 نتایج یک مطالعه نشان می دهد که نوسانات شدید دمای هوا با افزایش قابل ملاحظه بروز حملات قلبی ارتباط دارد؛ این یافته یکی دیگر از اثرات مخرب گرم شدن سیاره زمین را بر سلامت انسان نشان می دهد.

 

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا انتظار می رود که گرمایش زمین موجب بروز رویدادهای شدید آب و هوایی شود که به نوبه خود نوسانات روز به روز شدیدی در دمای هوای ایجاد می کند.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی پاپولار ساینس،این مطالعه که توسط محققان دانشگاه میشیگان آمریکا انجام شد نشان می دهد که بروز چنین نوسانات می تواند بالقوه موجب بروز تعداد زیادی حمله قلبی شود و در آینده سلامت قلب و عروق مردم جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

 

هم اکنون بسیاری از اثرات مضر تغییر آب و هوا بر سلامتی به خوبی مشخص شده است؛ این اثرات از وخیم تر شدن آلرژی های فصلی و گسترش بیماری های عفونی تا اثر مرگبار موج های گرما، سیل و خشکسالی متفاوتند.

 

مدارک موجود همچنین نشان می دهند که تغییر اوضاع اقلیمی با بروز مشکلات قلبی ارتباط دارد؛ این مشکلات می تواند ناشی از اثرات خطرناک آلودگی هوا از جمله آلودگی ناشی از آتش سوزی جنگل ها تا بروز استرس باشد که خود یک عامل شناخته شده برای ابتلا به بیماری قلبی است.

 

محققان دانشگاه میشیگان که یافته های مطالعه خود را در نشست کالج قلب و عروق آمریکا ارائه دادند، متذکر شدند که مدارک علمی زیادی در خصوص اثرات مضر دمای هوای بیرون از خانه از جمله رطوبت شدید، گرما و سرمای شدید بر میزان بروز حملات قلبی وجود دارد و در این میان بیشترین میزان حملات قلبی ناشی از آب و هوای به شدت سرد است.


پیش از این محور توجه بیشتر مطالعات بر دمای کلی روزانه هوا تمرکز داشت اما این مطالعه جدید از جمله اولین مطالعه هایی است که رابطه میان بروز حملات قلبی و نوسانات ناگهانی دمای هوا را نشان می دهد.

نظرات بینندگان