arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۹ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

نماینده ویژه کره جنوبی فردا عازم پیونگ یانگ می شود

نماینده ویژه کره جنوبی فردا دوشنبه عازم کره شمالی می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده ویژه کره جنوبی فردا عازم پیونگ یانگ می شود

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری اعلام کرد که نماینده ویژه کره جنوبی قرار است فردا دوشنبه عازم کره شمالی شود.

روز پنجشنبه هفته گذشته «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی در گفتگویی تلفنی با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود، اعلام کرد که قصد دارد در پاسخ به دعوت «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی یک نماینده ویژه به این همسایه شمالی اعزام کند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که رؤسای جمهور دو کشور در این گفتگوی تلفنی پیرامون دیدارهای اخیر هیأتی از مقامات بلندپایه کره شمالی از همسایه جنوبی خود بحث و گفتگو کردند.

در این بیانیه آمده است: «(مون و ترامپ) با ادامه تلاشها برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره از راه حفظ و حمایت از روند گفتگوی شمال- جنوب موافقت کردند».

کاخ سفید نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مون همتای آمریکایی خود را «در جریان تحولات مربوط به کره شمالی و گفتگوهای میان دو کره» قرار داده است؛ اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «رئیس جمهور ترامپ و رئیس جمهور مون بر موضع محکم خود مبنی بر اینکه روند گفتگو با کره شمالی باید با هدف آشکار و تزلزل ناپذیر خلع سلاح کامل، قابل اثبات و برگشت ناپذیر هسته ای انجام شود؛ تأکید کردند».

رئیس جمهور کره جنوبی در ارتباط با دلایل اعزام یک نماینده ویژه به پیونگ یانگ اظهار داشت که قصد دارد اقدام رهبر کره شمالی برای اعزام یک هیأت بلندپایه به بازیهای المپیک کره جنوبی را جبران نماید.

مقامات بلندپایه پیونگ یانگ که در جریان بازیهای المپیک زمستانی ۲۰۱۷ از کره جنوبی دیدن کردند، یکشنبه گذشته از تمایل دولت متبوع خود برای انجام گفتگوها با دولت آمریکا خبر دادند؛ اما مقامات کاخ سفید در مقابل هر گونه گفتگو با کره شمالی را به توقف برنامه هسته ای این کشور مشروط کردند.

با این حال، رئیس جمهور کره جنوبی مقامات پیونگ یانگ و واشنگتن را به انجام گفتگوها برای حل اختلافات بر سر برنامه تسلیحاتی کره شمالی ترغیب کرده است؛ برنامه ای که کیم جونگ اون گفته هرگز آن را رها نخواهد کرد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان