arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۰

افشای پشت پرده رانتی که قیمت خودروهای وارداتی را چندبرابر کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکمیسیون انرژی مجلس به سود چشمگیری از محل واردات خودرو اشاره کرد و تاکید کرد:این سود درحال حاضر به جیب افرادی خاص می رود.

به گزارش انتخاب به نقل از خبر ، به گفته موید حسینی صدر،در گذشته هر فردی با وارادت یک خودرو می توانست به سود چشمگیری برسد اما الان اینکار باید توسط یک شرکت انجام شود.بنابراین اگر در گذشته هر فرد با واردات یک خودرو می توانست سودی عاید خود کند الان یک شرکت تمام این سود را به جیب می زند. براساس اظهارات وی، قبلا هر کسی می توانست یک خودرو مثلا از آلمان و با تفاوت قیمت مثلا 5میلیون تومان وارد ایران کند اما الان این طور نیست و باید حتما از طریق یک شرکت این خودرو معامله شود. خب این سوال ایجاد می شود که این سود 50 میلیونی را اگر یک نفر بخورد ایراد دارد اما اگر مثلا یک شرکت 50 تا از این سودها را به دست بیاورد ایرادی ندارد؟اصلا این سوال برای من وجود دارد که کجای اعمال چنین قانونی با قانون اساسی ما سازگار است. تازه تنها این نیست چرا که در حال حاضر با اعمال چنین قانونی قیمت ماشین وارداتی به شدت افزایش یافته است. الان تنها افرادی خاص و البته با روابطی خاص می توانند خودرو وارد کنند و این خود باعث شده که سود واردات به شدت افزایش یابد و قیمت نیز به طبع آن بالا رفته است.

وی متذکرشد: قبلا اگر می توانستیم با اختلاف 5 میلیون تومان یک خودرو وارد کنیم امروز با اختلاف 20 میلیون تومان هم به سختی یک خودرو را می توان وارد کرد. می خواهم بگویم این سیستم نامتوازن توزیع ثروت و ناعادلانه توزیع کردن امکانات در کشور واقعا وجود دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
0
0
تا بحال دلمان خوش بود گمرکی چند برابر خودرو های وارداتی به جیب دولت یا بیت المال می رود ولی اینکه یک نفر یا یک شرکت روی هر اتومبیل 20 میلیونی ، 50 میلیون بخورند دیگر چه صیغه ای است؟
نظرات بینندگان