arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

پوتین با تحویل اتباع متهم روس به آمریکا مخالفت کرد

رئیس جمهوری روسیه با تحویل اتباع روس به آمریکا که از سوی این کشور متهم به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده شده اند، مخالفت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری روسیه با تحویل اتباع روس به آمریکا که از سوی این کشور متهم به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده شده اند، مخالفت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانوواستی، ولادیمیر پوتین گفت: روسیه اتباع خود را که از سوی ایالات متحده به مداخله به انتخابات سال 2016 این کشور متهم شده اند، به آمریکا تحویل نخواهد داد.
وی افزود: روسیه هیچ گاه اتباع خود را به کشورهای دیگر ازجمله آمریکا تحویل نمی دهد.
رئیس جمهوری روسیه گفت: هیچ گونه دادخواستی علیه افراد متهم شده از سوی آمریکا به روسیه ارایه نشده است، اصلا نمی دانم افرادی که متهم شده اند چه کاری کرده اند.
پوتین به مقام های آمریکایی توصیه کرد که بجای صحبت کردن با رسانه ها، اطلاعات مربوط به اتهام افراد روس متهم شده به مداخله در انتخابات این کشور را به طرف روسی ارائه کنند.
وی افزود: برای بررسی این اطلاعات و مذاکره درباره آن آمادگی داریم.
وزارت دادگستری آمریکا به تازگی علیه 13 شهروند و سه گروه روس به اتهام دخالت در «فرآیندهای سیاسی و انتخاباتی ایالات متحده»، کیفرخواست صادر کرده است.
«رابرت مولر» بازرس ویژه آمریکا در پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016، در کیفرخواست خود مدعی شد که یکی از گروه های روس فعال در فضای مجازی، در پوشش گروهی آمریکایی وارد عمل شده و با دراختیار گرفتن حساب هایی در شبکه های اجتماعی، بر موضوعات حساس سیاسی و اجتماعی تمرکز کرده است.

نظرات بینندگان