arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

هیات 10 نفره کره جنوبی عازم پیونگ یانگ شد

هیات 10 نفره کره جنوبی به منظور مذاکره دو جانبه با کره شمالی و یافتن راهی برای مذاکره آمریکا و کره شمالی ، حدود ساعت 14 امروز به وقت محلی با یک جت سفید مسافربری عازم پیونگ یانگ شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هیات 10 نفره کره جنوبی به منظور مذاکره دو جانبه با کره شمالی و یافتن راهی برای مذاکره آمریکا و کره شمالی ، حدود ساعت 14 امروز به وقت محلی با یک جت سفید مسافربری عازم پیونگ یانگ شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شینهوا، 'چونگ ایویونگ' رییس دفتر امنیت ملی و 'سو هون' رییس سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی، فرستادگان ویژه 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی به کره شمالی هستند.

چونگ ریاست یک هیات 10 نفره را بر عهده خواهد داشت و دو روز را در پیونگ یانگ سپری خواهد کرد.

'چون های سونگ' معاون وزیر وحدت کره جنوبی، ' یون کون یانگ' عضو دفتر ریاست جمهوری و 'کیم سانگ گیون' مقام ارشد سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی از دیگر اعضای این هیات بلند پایه هستند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد این هیات در واکنش به سفر ماه گذشته 'کیم یو جونگ' خواهر کوچکتر رهبر کره شمالی راهی این کشور شده است.

انتظار می رود مسئولان این هیات با مقام های بلندپایه کره شمالی از جمله 'کیم جونگ اون' رهبر این کشور دیدار کنند تا بهبود روابط میان دو کره و همچنین ایجاد محیطی برای گفت و گو میان کره شمالی و ایالات متحده آمریکا و غیر هسته ای شدن شبه جزیره کره را مورد گفت و گو قرار دهند.

کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی همچنین روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد بعد از بازگشت هیات اعزامی به کره شمالی، سئول هیاتی را جهت انتقال نتیجه مذاکرات عازم آمریکا خواهد کرد.

همزمان کره شمالی خواستار آن شده است که دو کره مقدمات دیدار سران دو کشور را فراهم کنند که احتمالا یکی از اصلی ترین اهداف یک فرستاده در پیونگ یانگ همین موضوع خواهد بود.

کره جنوبی از سال 2000 میلادی به این طرف بارها فرستاده هایی را برای برگزاری دیدار سران دو کشور و یا موضوع هسته ای شبه جزیره کره راهی کره شمالی کرده است.

'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی چند روز پیش در گفت و گوی تلفنی با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود گفته بود که قصد دارد فرستاده اش را به کره شمالی اعزام کند.

کره شمالی یک هفته قبل اعلام کرد که می خواهد روابط با کره جنوبی را بهبود بخشد و همزمان تاکید کرد درهای گفت وگو به روی آمریکا باز است.

نظرات بینندگان