arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

هیلی: اسرائیل در سازمان ملل مورد «اذیت و آزار و قلدری» قرار می‌گیرد / کشورهایی که اسرائیل را دوست ندارند از تنبیه و مجازات فرار کرده‌اند

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در کنفرانس کمیته روابط عمومی آمریکا – اسرائیل (آیپک) از سازمان ملل انتقاد کرده و این نهاد بین‌المللی را به "قلدری" متهم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در کنفرانس کمیته روابط عمومی آمریکا – اسرائیل (آیپک) از سازمان ملل انتقاد کرده و این نهاد بین‌المللی را به "قلدری" متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل مدعی شد: «اسرائیل در سازمان ملل و در کل در نهادهای سازمان ملل "مورد اذیت و آزار و قلدری" قرار می‌گیرد و علتش این است که آن کشورهایی که اسرائیل را دوست ندارند قبلا توانستند از زیر بار مجازات و تنبیه فرار کنند. من با این مساله کنار نمی‌آیم. سازمان ملل بیشتر وقتش را صرف انتقاد از یک "کشور" می‌کند. دیگر این وضعیت را تحمل نمی‌کنیم.»

اظهارات نیکی هیلی با دیدار روز دوشنبه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید همزمان شد.

ترامپ در این نشست گفت که احتمالا ماه مه برای افتتاح سفارت آمریکا که تا آن زمان جابجا می‌شود به قدس سفر می‌کند.

ترامپ گفت: ما به استقبال آینده می‌رویم و اگر بتوانم به روند ساخت سفارتخانه‌ آمریکا سرعت می‌دهم.

رئیس‌جمهوری آمریکا اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرد واشنگتن سفارتخانه‌اش را از تل‌آویو به قدس منتقل می‌کند و با این تصمیم تنشی بین‌المللی بر سر اینکه آمریکا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته است، به راه انداخت. این حرکت با مخالفت جامعه بین‌الملل همراه شد که تل‌آویو را محل استقرار سفارت‌های خود تعیین کردند. فلسطینی‌ها قدس شرقی را پایتخت کشور آتی فلسطین می‌دانند.

نیکی هیلی از حامیان سرسخت تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای انتقال سفارتخانه به قدس است. او دوشنبه در کنفرانس سالانه آیپک همچنین مدعی شد: "اورشلیم(قدس)، پایتخت اسرائیل بوده، هست و همیشه خواهد بود."

برچسب ها: نیکی هیلی
نظرات بینندگان