arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

استاندارد تعیین معیار مصرف آب ماشین های لباسشویی برقی خانگی اجباری شد

سه استاندارد ملی در زمینه محصولات آب‌پخش نیز تدوین و چاپ شده که پس از تصویب در شورایعالی استاندارد و انجام اقدامات لازم و با احتساب زمان مقرر اعلام اجرای اجباری خواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندارد تعیین معیار مصرف آب و دستورالعمل برچسب آب ماشین های لباسشویی برقی خانگی از دی ماه سالجاری اعلام اجرای اجباری شده است.

پریچهر قزلباش، مدیرکل نظارت براجرای استاندارهای معیار مصرف انرژی و محیط زیست سازمان گفت: براساس «بند ج ماده 2» قانون توسعه و بهينه سازي آب شرب شهري و روستايي در كشور برچسب آب براي لوازم آب‌بر متناسب با شرايط كم آبي كشور و در راستاي مديريت مصرف بهينه، نخستین استاندارد تعیین معیار مصرف آب ماشین های لباسشویی برقی خانگی اجباری شد به شماره ملی 18614 تدوین و برنامه ريزي لازم براي نظارت بر اجرای آن انجام و پس از بستر سازی های لازم و تصویب در شورایعالی استاندارد توسط سازمان ملی استاندارد

قزلباش افزود: با اجباری شدن این استاندارد از این پس ماشین لباسشویی خانگی باید علاوه بر رعایت الزامات مندرج در استانداردهای ملی مربوط به ویژگی های ایمنی، عملکردی و برچسب انرژی باید الزامات استاندارد مصرف آب را نیز رعایت و رتبه مصرف بهینه آب را نیز احراز نماید.

مدیرکل نظارت براجرای استاندارهای معیار مصرف انرژی و محیط زیست، اظهار داشت: سه استاندارد ملی در زمینه محصولات آب‌پخش نیز تدوین و چاپ شده که پس از تصویب در شورایعالی استاندارد و انجام اقدامات لازم و با احتساب زمان مقرر اعلام اجرای اجباری خواهند شد.

وی تصریح کرد: این سه استاندارد شامل استاندارد سردوش - تعيين معيار مصرف آب و دستور العمل برچسب آب با شماره ملي 1-2-20942، شیرآلات بهداشتي - تعيين معيار مصرف آب و دستور العمل برچسب آب با شماره ملي6-2-20942 و استاندارد مخازن آبشويه (فلش تانك) تعيين معيار مصرف آب و دستور العمل برچسب آب با شماره ملي 4-2-20942 است.

وی در پایان افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی در کشور، تدوین و اجرای استانداردهای مصرف بهینه آب ضرورتی انکارناپذیر است و سازمان ملی استاندارد در این زمینه برای تدوین و ابلاغ و اجرای استانداردهای مذکور گام های موثری برداشته است.