arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

محمدیان: وزارت ورزش ماموریت خود را برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها انجام داد

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها افراد و بخش‌های زیادی مسئولیت دارند و وزارت ورزش و جوانان ماموریت خود را امسال در این زمینه انجام داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


به گزارش ایران، فریبا محمدیان در مراسم جشنواره میلاد حضرت زهرا (س) که در مجموعه ورزشی شهید شیرودی سالن افراسیابی برگزار شد، در رابطه با حضور زنان در ورزشگاه‌ها و اینکه آیا امسال زمینه‌های این حضور فراهم شده است یا خیر افزود: آنچه که دغدغه وزارت ورزش و سایر بخش‌ها برای حضور زنان و خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها حضور دارند حفظ شان و ارزش‌های اسلامی و اجتماعی است و این شان تنها برای زنان نبوده و ما به فکر رعایت شئونات تمام اقشار از جمله زن و مرد هستیم.

 


معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: تنها وزارت ورزش و جوانان مسئولیت تصمیم‌گیری در این زمینه را ندارد و نهادها و دستگاه‌های مختلفی در این خصوص دغدغه دارند و ما برنامه‌های زیادی را برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در ورزشگاه‌ها را ایجاد کردیم. در حال حاضر زنان و خانواده‌ها می‌توانند شاهد انجام فعالیت‌های ورزشی در بیش از ۳۵ رشته ورزشی در ورزشگاه‌ها و سالن‌های سرپوشیده باشند که امیدوارم بتوانیم هماهنگی لازم را برای یک رشته خاص جهت حضور زنان تماشاگر و خانواده‌هایشان فراهم کنیم.

 


او خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان هدف‌گذاری که امسال برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها انجام داده بود، تا پایان سال ۹۶ محقق شده اما باید توجه داشته باشید همان طور که ورزش زنان نیاز به رشد و توسعه دارد و خواسته‌های علاقه‌مندان نیز در حال افزایش است، ما نیز تلاش می‌کنیم متناسب با شئونات کشور زمینه را برای تحقق این خواسته‌ها ایجاد کنیم.

 


محمدیان در پایان در پاسخ به این پرسش که چند رشته ورزشی زنان به بازی‌های آسیایی جاکارتا اعزام خواهند شد، گفت: در ستاد عالی بازی‌های آسیایی که با همکاری کمیته ملی المپیک و با ریاست وزیر ورزش از ۶ ماه پیش تشکیل شده است، به زودی تعداد رشته‌های اعزامی زنان به بازی‌های آسیایی مشخص خواهد شد و ما سعی کردیم در بخش زنان بتوانیم تعداد رشته‌های زیادی را به این بازی‌ها اعزام کنیم. همان طور که سیاست وزارت ورزش افزایش تعداد زنان ورزشکار در مسابقه‌های مختلف است.

 


در ادامه مراسم جشنواره میلاد حضرت زهرا (س) و بزرگداشت روز زن که امروز (چهارشنبه) در مجموعه ورزشی شهید شیرودی سالن افراسیابی با حضور زهرا شجاعی اولین معاون زن در امور بانوان، فاطمه ذوالقدر نماینده مجلس، مهین فرهادی‌زاد دبیر فدراسیون پیوند اعضا و برخی از روسای فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد، ژاله فرامرزیان معاون توسعه و منابع انسانی وزارت ورزش نیز در این مراسم اظهار کرد: تلاش وزارت ورزش و جوانان در حوزه زنان این است تا زیرساخت‌های مناسب برای رشد و توسعه زنان متناسب با ارزش‌ها و شئونات اسلامی فراهم شود که قطعا ما کار سختی داریم تا بتوانیم در آینده شاهد نسل شاداب و سالمی در جامعه باشیم.

 


او در پایان گفت: با زیرساخت‌هایی که در این زمینه فراهم شده است امیدواریم بتوانیم فعالیت در بخش زنان را در تمام رشته‌های ورزشی افزایش دهیم و شاهد حضور زنان در کلیه رشته‌های ورزشی در عرصه‌های جهانی و آسیایی و بین‌المللی باشیم.

نظرات بینندگان