arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

از احتمال سفر بن سلمان به عراق تا 950 حمله به اماکن اسلامی در آلمان

"ناگفته های هفته" مجموعه ای است که در آن مجموعه اخباری که عموما در مقاله ها، یادداشت ها، منابع خبری، روزنامه ها و پایگاه های خبری جهان منتشر می شوند و از چشم بسیاری از خبرگزاری ها و منابع خبری دور می مانند، استخراج شده و در اختیار خوانندگان قرار می گیرد:
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

از احتمال سفر بن سلمان به عراق تا 950 حمله به اماکن اسلامی در آلمان

"ناگفته های هفته" مجموعه ای است که در آن مجموعه اخباری که عموما در مقاله ها، یادداشت ها، منابع خبری، روزنامه ها و پایگاه های خبری جهان منتشر می شوند و از چشم بسیاری از خبرگزاری ها و منابع خبری دور می مانند، استخراج شده و در اختیار خوانندگان قرار می گیرد:

سفر مالکی به تهران برای انجام عمل جراحی

یکی از افراد نزدیک به ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری مالکی، نخست وزیر سابق عراق گفت که وی بغداد را به سمت تهران ترک کرده است تا عمل جراحی قلب انجام دهد.

به گزارش السیاسه نیوز، وی تا کنون دو بار در بیروت عمل قلب انجام داده که هیچ کدام موفق نبوده و این در حالی است که نگرانی ها نسبت به تشدید بیماری اش افزایش یافته است.

سفیر امارات در پاریس، کوچک ترین سفیر دنیا

معاون رئیس جمهوری فرانسه به زودی استوارنامه کم سن ترین سفیر دنیا از امارات را دریافت می کند.

به گزارش روزنامه اماراتی البیان، مریم حسن الحوسنی، سفیر فوق العاده امارات متحده عربی در فرانسه خواهد بود که حدود 13 سال سن دارد.

روسیه بازسازی سوریه را بین 200 تا 500 میلیارد دلار ارزیابی کرد

دولت روسیه اعلام کرد که هزینه بازسازی سوریه بین 200 تا 500 میلیارد دلار ارزیابی می شود.

به گزارش راشا تودی، دولت روسیه اعلام کرد که جنگ 7 ساله سوریه ویرانی های گسترده شهری و زیربنایی به دنبال داشته است که سرمایه گذاری کلانی را برای جبران آن می طلبد.

بنا به این گزارش مسکو پیش بینی می کند هزینه بازسازی سوریه در تمامی زمینه ها حداقل 200 میلیارد و حداکثر 500 میلیارد دلار نیاز داشته باشد.

نیچروان بارزانی: بغداد نماینده ما هم هست

نیچروان بارزانی، رئیس دولت اقلیم کردستان عراق در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: «بغداد تنها یک طرف نیست بلکه نماینده ما هم هست.»

به گزارش السیاسه نیوز، وی تاکید کرد که برای تضمین منافع مردم کردستان مذاکرات خود را با بغداد ادامه خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد که این مذاکرات را به نتیجه برسانیم.

وی همچنین گفت: «مشکلات در عراق با توافق و گفت وگو و تضمین حقوق همه گروه های عراق و پایان دادن به رویکرد منطق قوی و ضعیف قابل حل است.»

بارزانی همچنین تاکید کرد، ما تا الآن فقط شاهد حرف بوده ایم و هیچ تطبیق عملی را ندیده ایم.

حداقل 950 حمله به اماکن اسلامی در آلمان در سال 2017

روزنامه آلمانی «نویه اوسابروکنر سایتونگ» گزارش داد که مقامات این کشور اعلام کرده اند در سال 2017 حداقل 950 حمله به مسلمانان و اماکن اسلامی مثل مساجد صورت گرفته است.

به نوشته این روزنامه این آماری است که وزارت کشور آلمان به نمایندگان مجلس این کشور گزارش داده است. در این گزارش آمده است: «33 فرد در 60 مورد حمله به مساجد آسیب دیده اند و بعضی از حملات با خون خوک انجام شده است.» در این گزارش مقایسه ای میان آمار سال 2017 با سال قبل از آن صورت نگرفته چرا که وزارت کشور آلمان گزارش های جداگانه ای را در این زمینه تهیه نکرده است.

در این گزارش همچنین آمده که اکثر این حملات توسط تندروهای راست افراطی صورت گرفته است. ایمن مزیک، رئیس شورای مرکزی مسلمانان در این باره گفت: «تعداد حملات احتمالا از این رقم هم بیشتر است برای این که بعضی وقت ها قربانیان اتفاقی که برای آنها رخ داده است را بیان نمی کنند.»

حضور 11 هزار سرباز امریکایی در عراق

روزنامه عربی جدید روز شنبه اعلام کرد، بیش از 11 هزار نظامی امریکایی در عراق حضور دارند.

بنا به این گزارش یکی از رهبران بارز ائتلاف ملی عراق در این باره گفت که تحرکاتی برای فشار به دولت برای تعیین جدول زمانی برای عقب نشینی نیروهای ارتش امریکا وجود دارد.

بیشتر این نیروها در پایگاه های نظامی موجود در غرب و شمال و مرکز عراق متمرکز هستند.

رالی ایران به کربلا رسید

رالی ایران که از مشهد مقدس حرکت کرده بود، به شهر کربلای معلا رسید.

به گزارش السیاسه نیوز، این رالی با پیام «دوستی به ملت عراق» انجام شده است.

سلمان یارمحمدی، مسئول تبلیغات و مدیر اجرایی رالی ایران در این باره گفت: «ما از مشهد آمده ایم، و با پیمودن 2971 کیلومتر به کربلای مقدس رسیدیم. هدف از این کار این است که این پیام را برسانیم که راه میان عراق و ایران برای فعالیت های تجاری و گردشگری امن است. همچنین می خواهیم اعلام کنیم که ما در کنار دولت و ملت عراق در تمامی بحران هایش هستیم.»

محمد بن سلمان ماه آینده به عراق می رود

روزنامه قطری العربی جدید گزارش داد که انتظار می رود محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی ماه آینده به عراق برود.

این روزنامه گزارش داد که احتمالا وی در راس هیئتی عالی رتبه به عراق سفر خواهد کرد. در صورتی که این سفر انجام شود، این نخستین سفر در این سطح از سال 1989 تا کنون خواهد بود.

یکی از مسئولان عراقی بدون ذکر نام در این باره گفت که دولت عراق در حال آماده سازی خود برای استقبال از یک مسئول عالی رتبه عربستانی است که قرار است ماه آینده در راس هیئتی عالی رتبه که شامل وزرا و مسئولان دولت و روسای شرکت ها می شوند به عراق سفر کند.

منبع : دیپلماسی ایرانی

نظرات بینندگان