arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

رئیس پارلمان عراق: نقش ایران درحمایت از عراق مقابل تروریسم رافراموش نمی کنیم

سلیم الجبوری رئیس پارلمان ملی عراق گفت: ما هرگز نقش ایران را در حمایت از عراق در برابر تروریسم فراموش نخواهیم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پارلمان عراق: نقش ایران درحمایت از عراق  مقابل تروریسم رافراموش نمی کنیمبه گزارش ایرنا، الجبوری عصر امروز پنجشنبه در دیدار اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و هیات همراه با وی، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار عراق قرار داشته و این پیروزی ها جز با حمایت ایران بدست نیامده است.


وی با مبارک و مثبت خواندن این سفر در مناسبات آتی دو کشور خطاب به جهانگیری گفت: پیام سفر جنابعالی در این برهه حساس دوستی و گسترش مناسبات است.


وی با بیان اینکه پارلمان عراق حامی توافقات دو کشور در همه زمینه هاست گفت: ما برای ثبات نیازمند بهبود اوضاع اقتصادی کشور هستیم و برای رشد اقتصادی نیازمند همکاری با همه کشورها بویژه جمهوری اسلامی ایران می باشیم.


وی با اشاره به شرایط دشوار عراق در زمان حضور تروریسم ها گفت: مهمترین عامل موفقیت دولت و ملت عراق در برابر مشکلاتی نظیر تروریسم ، افراطی گری و تجزیه و تقسیم اتحاد و یکپارچگی بوده است.


الجبوری با تاکید براینکه وی تصریح کرد: درهای عراق برای تعامل و همکاری اقتصادی با ایران باز است. ما برای بازسازی تخریب های انجام شده توسط تروریست ها نیازمند حضور و سرمایه گذاری ایران در طرح های مختلف هستیم .


وی همچنین از روابط خوب دو مجلس بعنوان عاملی برای توسعه مناسبات یاد کرد و گفت: روابط ایران و عراق مبتنی بر افراد و دولت ها نیست بلکه تکیه بر منافع دو ملت و دو کشور دارد.


اسحاق جهانگیری در راس یک هیات بلندپایه به منظور گسترش مناسبات و گفت وگو پیرامون مسائل منطقه و فی مابین ظهر روز چهارشنبه وارد بغداد شد.


'نیره پیروزبخت' معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان ملی استاندارد، 'محمد شریعتمداری' وزیر صنعت، معدن و تجارت، 'محمود حجتی' وزیر جهاد کشاورزی، 'ولی الله سیف' رئیس کل بانک مرکزی، و 'فرود عسگری' معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ، اسحاق جهانگیری را در این سفر سه روزه همراهی می کنند.


جهانگیری در سومین روز سفر و پایان دیدارهای خود در بغداد به زیارت حرم مطهر کاظمین (ع) مشرف شد تا سپس عازم کربلا و نجف اشرف شود.

نظرات بینندگان