arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۰

82 کشته و زخمی در انفجار کرکوک

82 کشته و زخمی در انفجار انتحاری در کرکوک و افزایش تلفات ارتش آمریکا در عراق به چهار هزار و 478 نفر از آخرین تحولات امنیتی عراق به شمار می رود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
82 کشته و زخمی در انفجار انتحاری در کرکوک و افزایش تلفات ارتش آمریکا در عراق به چهار هزار و 478 نفر از آخرین تحولات امنیتی عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اصوات العراق، مدیرکل بهداشت کرکوک اعلام کرد که آمار نهایی قربانیان انفجار روز گذشته در این شهر به 3 کشته و 79 زخمی رسیده است.

یک فرد انتحاری با سوار بر خودروی بمبگذاری شده، خود را در محل تجمع نیروهای وابسته به سرویسهای امنیتی عراق در نزدیکی بانک "1 ژوئن" در مرکز کرکوک منفجر کرد.

بنا بر اعلام "سرحد قادر" رئیس پلیس "الاقضیه" در استان کرکوک، انفجار مذکور خسارت مادی بسیاری بر جا گذاشت به طوری که دو باب واحد مسکونی آتش گرفت و 18 خودروی غیر نظامی نابود شد و همچنین خسارت بسیاری به این شعبه بانک وارد آمد.

استان کرکوک واقع در 250 کیلومتری شمال بغداد از جمله مناطق مورد مناقشه میان منطقه کردستان عراق و دولت مرکزی بغداد است که همواره شاهد حملات تروریستی علیه نیروهای امنیتی و دولت بوده است.

از سوی دیگر الجزیره نیز گزارش داد که ارتش آمریکا در بیانیه ای از کشته شدن یکی دیگر از نظامیان خود در عراق خبر داد.

این نظامی در حال آمادگی برای انجام یک عملیات نظامی کشته شده است. به جزئیات بیشتری اشاره نشده است. طی 2 ماه گذشته این نخستین بار است که یک نظامی آمریکایی در عراق کشته می شود.

شمار تلفات نظامیان آمریکایی در عراق از آغاز جنگ در این کشور از مارس 2003 تاکنون به 4 هزار و 478 نفر رسیده است.
نظرات بینندگان