arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۱ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

نیویورک تایمز: مذاکره آمریکا و کره شمالی از وقوع جنگ جلوگیری می کند

روزنامه نیویورک تایمز روز شنبه با طرح هفت مشخصه برای مذاکره آتی دونالد ترامپ با کیم جونگ اون، نوشت: این گفت وگو ها از وقوع جنگ ناخواسته جلوگیری خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیویورک تایمز: مذاکره آمریکا و کره شمالی از وقوع جنگ جلوگیری می کنداین روزنامه با تاکید براهمیت مذاکره بین آمریکا و کره شمالی نوشت: بحران بین دوکشور بسیار حاد شده بود و با توجه به سیاست خارج از عرف دونالد ترامپ به مرحله دامن زدن به آتش جنگ هسته ای خارج از کنترل پیش می رفت.


شرایط جاری آماده شدن برای مذاکره بین آمریکا و کره شمالی، احتمال جنگ کور بین دو کشور را از بین برده است. اوضاع و احوال قبلی طوری بود که یک حادثه و یا محاسبه غلط می توانست دو کشور را به جنگی ناخواسته سوق دهد و یا آمریکا دست به حمله یک جانبه بزند.


اکنون با آماده شدن برای مذاکره، دیگر سناریوهای تنش زا از روی میز طرفین برداشته شده و آنها برای کاهش تنش نه برای افزایش آن تلاش می کنند. آنها دیگر، عمل طرف مقابل را به جای اینکه عملی خصمانه ببینند، آنرا عملی صلح جویانه می بینند و می خواهند از مذاکره دیپلماتیک که برای آن سرمایه گذاری سیاسی کردند، حفاظت کنند.


با راه افتادن مذاکرات دیپلماتیک، طرفین پس از برگشت از مذاکره، پیشنهاد ها و مطالبات طرف مقابل را به مردم خود توضیح خواهند داد و به این ترتیب هرگونه خطر مخاصمه آمیز غافلگیر کننده منتفی خواهد شد.


واقعا معلوم نیست چه رویدادی در روابط آمریکا و کره شمالی اتفاق افتاده است که ترامپ به کره شمالی امتیاز داده است اینکه شخصا با رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد.


در مقابل، کره شمالی به طور آشکار هیچ گونه امتیازی نداده است. این کار زیرکانه ای است او پیام هایش را از طریق کره جنوبی می فرستد و به راحتی می تواند آنرا نادیده بگیرد.


ترامپ اعلام کرده است: حداقل انتظارش از مذاکرات، از بین بردن سلاح های هسته ای است. او به دنبال هدف قابل دسترسی 'خلع سلاح' است و در صورت نرسیدن به این هدف، از مذاکره، خارج خواهد شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان