arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۰۸ مهر ۱۳۹۰

چوب حراج به اموال دو وزارت‌خانه زده شد

به گفته قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت در امور پشتياني و ادغام از يكشنبه هفته جاري آگهي فروش املاك و دارايي‌هاي دو وزارت‌خانه بازرگاني و صنعت سابق منتشر مي‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گفته قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت در امور پشتياني و ادغام از يكشنبه هفته جاري آگهي فروش املاك و دارايي‌هاي دو وزارت‌خانه بازرگاني و صنعت سابق منتشر مي‌شود.

به گزارش خبرنگار بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، فريدون احمدي كه در جمع برخي از فعالان فرش سخن مي‌گفت با اعلام اين خبر، در مورد مطالبات مربوط به جوايز صادراتي

صادركنندگان فرش عنوان كرد: اگر قرار بر اين باشد كه ابتدا املاك و دارايي‌هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت به فروش برسد و سپس با پول آن طلب صادركنندگان فرش پرداخت شود، اين پروسه زمان‌بر خواهد بود. به همين دليل اگر بتوان املاك را در ازاي بدهي به صادركنندگان فرش، به آن‌ها وگذار كنيم بهتر خواهد بود.

وي ادامه داد: ما مي‌توانيم ليستي از املاك و دارايي‌هاي وزارت‌خانه را در اختيار صادركنندگان فرش قرار دهيم تا خودشان انتخاب كنند. در اين ليست زمين، ساختمان‌هاي تجاري و اداري، سيلو، انباري، فروشگاه‌هاي بزرگ، معدن و كارخانه وجود دارد و مشكل سند و ثبت وجود ندارد. حتي بخشي از اين املاك قيمت‌گذاري هم شده‌اند.

در مقابل اين پيشنهاد، نمايندگان صادركنندگان فرش با اشاره به اينكه جوايز صادراتي از سال 89 تاكنون را دريافت نكردند، وعده دادند كه دوشنبه هفته جاري پاسخ اين پيشنهاد را بدهند.

البته در همان زمان مطرح شدن اين پيشنهاد نيز برخي از نمايندگان صادركنندگان فرش اعلام كردند كه اين قشر مايل نيستند درگير پروسه‌هاي اداري و كارهاي مربوط به خريد و فروش اموال شوند اما پاسخ نهايي را به چند روز بعد موكول كردند.

همچنين قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت در امور پشتياني و ادغام، در توضيحات بيشتر اين موضوع گفت: طبق ماده 36 قانون بودجه ما اجازه اين كار را داريم و علاوه بر اين، دنبال آن هستيم كه با مكانيسم‌هاي ديگر نيز مطالبات را پرداخت كنيم.
نظرات بینندگان