arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

آمار نگران‌کننده سوختگی‌ها در ایران

حدود 70 درصد عوارض ناشی از سوختگی ماندگار است و مصدوم تا آخر عمر با آن دست به گریبان است. متأسفانه انجام جراحی‌های پی‌در‌پی و صرف هزینه‌های هنگفت هم نمی‌تواند پوست سوخته را به‌حالت اولیه بازگرداند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس بیمارستان سوانح وسوختگی مطهری با بیان این خبر به «ایران» می‌گوید: سالانه حدود 250 هزار مورد سوختگی در کشور اتفاق می‌افتد که حدود 25 هزار نفر از آنها باید برای درمان در بیمارستان بستری شوند. متأسفانه از این تعداد حدود 2500 نفر جان خود را از دست می‌دهند.

 

به گزارش انتخاب؛ دکتر مصطفی ده مرده‌ای در ادامه می‌افزاید: متأسفانه آمار سوختگی در ایران بسیار نگران‌کننده است در حالی که می‌توان از این دسته اتفاقات براحتی پیشگیری کرد. وی با اشار به اینکه مردان بیش از زنان دچار سوختگی می‌شوند خاطرنشان می‌کند: سوختگی هزینه‌های پنهان بسیاری دارد که از میان آنها می‌توان به از دست رفتن شغل مصدوم، مشکلات مالی و خانوادگی بسیار اشاره کرد.

دکتر ده مرده‌ای در خاتمه هشدار می‌دهد: هرساله در میان مصدومان چهارشنبه سوری افرادی به چشم می‌خورند که نقشی در آتش بازی نداشته‌اند و تنها رهگذرانی بودند که قربانی خطای دیگران شده‌اند. از این‌رو توصیه می‌کنم از حضور در مراکز یا معابری که از مواد محترقه غیر استاندارد استفاده می‌شود بپرهیزید.

منبع : روزنامه ایران

نظرات بینندگان