arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰

"شماره ‌گذاری بوگاتی کذب است"

رئیس پلیس راهور کشور با اعلام اینکه به زودی محدودیت هایی برای تردد خودروهای فرسوده و ناایمن اجرا می‌شود گفت: تولید خودروهای روآ و وانت پیکان به علت نداشتن ایمنی‌های لازم متوقف شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس راهور کشور با اعلام اینکه به زودی محدودیت هایی برای تردد خودروهای فرسوده و ناایمن اجرا می‌شود گفت: تولید خودروهای روآ و وانت پیکان به علت نداشتن ایمنی‌های لازم متوقف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسکندر مومنی روز شنبه در نشست خبری با اشاره به افزایش دو درصدی شماره گذاری خوردوها در 6 ماه نخست امسال اظهار داشت: در نیمه اول امسال 754 هزار و 415 خودرو جدید شماره گذاری شدند. همچنین در این مدت 9 هزار و 46 خودرو خارجی وارد کشور شد که کاهش 37 درصدی را نشان می دهد. در این مدت 653 هزار و 610 دستگاه موتورسیکلت جدید شماره گذاری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.4 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در این مدت 878 هزار گواهینامه جدید صادر شد. ضمن اینکه در 5 ماهه نخست امسال آمار کشته های حوادث ترافیکی هزار و 324 نفر کاهش یافت. همچنین 9 هزار و 915 نفر نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر مجروح شدند.

رئیس پلیس راهور کشور با اعلام تردد 14 میلیون و 90 هزار خودرو در کشور تاکید کرد: در سال 80 ، چهار میلیون خودرو در کشور تردد می کردند که این آمار در 10 سال اخیر بیش از سه برابر شده است. هم اکنون به ازای هر هزار نفر جمعیت 160 خودرو وجود دارد که در دهه آینده این آمار به 400 خودرو می رسد.

حمل خودرو با جرثقیلهای استاندارد

وی از ساماندهی حمل خودروها توسط جرثقیلهای پلیس خبر داد و افزود: هیچ جرثقیلی حق ندارد بدون مجوز پلیس اقدام به انتقال خودرو به پارکینگ کند. با استفاده از جرثقیلهای استاندارد دیگر هیچ خودرویی توسط جرثقیلها کشیده نمی شود و به صورت استاندارد به پارکینگ منتقل می شود. هر فردی که بدون مجوز پلیس اقدام به انتقال خودرو به پارکینگ کند مجرم بوده و با آن برخورد می شود.

کنترل 2 هزار کیلومتر از جاده های کشور با دوربین

سردار مومنی با اشاره به کنترل هوشمند جاده های کشور تصریح کرد: طی دو سال اخیر افزایش کنترل هوشمند جاده ها در دستور کار پلیس قرار دارد. دیگر نمی توان جاده ها را به صورت سنتی کنترل کرد. در سال جاری با همکاری وزارت راه و شهرسازی، 2 هزار کیلومتر از جاده های کشور شامل جاده مشهد - آستارا، قم- خرم آباد- اندیمشک، زابل- زاهدان و شیراز به بوشهر تحت کنترل دوربین قرار می گیرد. امسال همچنین محورهای کندوان، هراز، چالوس و فیروزکوه تحت پوشش دوربین قرار می گیرند.

6 ماه تا یکسال حبس برای افراد دارای پلاک مخدوش

وی با اشاره به برخورد قاطع پلیس با پلاک مخدوش گفت: مخدوش کردن پلاک باعث تضییع حقوق رانندگان دیگر می شود بر اساس قانون افرادی که اقدام به مخدوش کردن پلاک کنند 6 ماه تا یک سال مجازات زندان در انتظار آنها است به این افراد هشدار می دهیم که منتظر برخورد جدی پلیس باشند.

محدود زوج و فرد گسترش نمی یابد

رئیس پلیس راهور با رد افزایش محدوده زوج و فرد در تهران تصریح کرد: طرح گسترش محدوده زوج و فرد در دستور کار نیست و در گذشته که افرادی می خواستند تمام تهران محدوده زوج و فرد باشد پلیس با این امر مخالفت کرد. زوج و فرد یک طرح اساسی نیست و نمی توان آن را گسترش داد.

توقف تولید روآ و وانت پیکان

مومنی با اعلام توقف تولید و شماره گذاری خودرو روآ و وانت پیکان اظهار داشت: هر خودرویی که امکان نصب کیسه هوا و ترمز ABS را نداشته باشد از سوی پلیس شماره گذاری نمی شود خودروی روآ بر اساس توافق خودروساز دیگر تولید نمی شود و تعدادی از این خودرو که تا 31 شهریور تولید شده است شماره گذاری می شود. همچنین تولید وانت پیکان نیز به دلیل نداشتن تجهیزات ایمنی متوقف شده است.

اولتیماتوم پلیس به شهرداری برای دریافت پلاک اتوبوسهای دوکابین

رئیس پلیس راهور با اشاره به تعیین مهلت برای دریافت پلاک اتوبوسهای دوکابین گفت: به دلیل محدودیتهایی که در گذشته وجود داشت اتوبوسهای دوکابین شهرداری پلاک دریافت نکردند و با شماره خاصی که در اختیار آنها قرار داده شد اجازه تردد در سطح شهر را پیدا کردند اما امروز مهلتی برای دریافت پلاک به این خودروها داده شده است و در صورتی که نتوانند پلاک دریافت کنند از تردد آنها در سطح شهر جلوگیری می شود.

شماره گذاری خودرو "بوگاتی"کذب است

رئیس پلیس راهور با رد شماره گذاری خودروی 6 میلیاردی "بوگاتی" در کشور تاکید کرد: همزمان با حضورم در پلیس راهور اجازه واگذاری شماره پلاکهای رند را نمی دهیم و چنین خودرویی در پلیس راهور شماره گذاری نشده است.

استقبال پلیس از ساختار جدید سازمان استاندارد

وی با اشاره به ساختار جدید سازمان استاندارد اظهار داشت: در گذشته نیز اعلام کردیم شایسته نیست که یک سازمان هم وارد کننده، هم تولید کننده و هم نظارت کننده باشد. در کشور به موسسه ای مستقل برای نظارت نیاز داشتیم که خوشبختانه این امر با استقلال سازمان استاندارد میسر شد.

ایجاد محدودیت تردد برای خودروهای فرسوده

وی با انتقاد از روند کند اسقاط خودروهای فرسوده تاکید کرد: بر اساس قانون تمامی خودروهای فرسوده باید در طول برنامه چهارم از رده خارج می شدند اما برخی از خودروها دارای عمر طولانی بوده و ارابه مرگ هستند. به زودی برنامه ریزی هایی برای محدودیت تردد خودروهایی که ایمنی لازم را ندارند انجام می شود.

سردار مومنی در پایان با رد اخذ وجه از دارندگان گواهینامه قدیمی موتورسیکلت به عنوان جریمه گفت: هیچ اقدامی خارج از ضوابط و چارچوب انجام نمی شود و تمامی کدهای تخلف باید در مجلس یا دولت به تصویب برسد. در مورد تعویض گواهینامه های قدیمی موتورسیکلت نیز به زودی اطلاع رسانی می کنیم.
نظرات بینندگان