arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

بازتاب درگذشت "استیون هاوکینگ" در رسانه‌ها

درگذشت استیون هاوکینگ، فیزیکدان برجسته انگلیسی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بازتاب درگذشت

درگذشت استیون هاوکینگ، فیزیکدان برجسته انگلیسی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

 

به گزارش انتخاب؛ در پی درگذشت "استیون هاوکینگ" (Stephen Hawking)، فیزیکدان مشهور انگلیسی، رسانه‌های خبری سراسر جهان به انتشار این خبر پرداختند.

 

بی‌بی‌سی در گزارشی در این مورد نوشت: استیون هاوکینگ، فیزیکدان برجسته، در نخستین ساعات روز چهارشنبه، در منزل خود واقع در شهر کمبریج انگلستان درگذشت.

 

سی‌ان‌ان، در گزارش امروز خود آورده است: استیون هاوکینگ، فیزیک‌دان مستعد انگلیسی که بر یک بیماری لاعلاج غلبه و کتاب‌های مشهوری در مورد اسرار جهان منتشر کرده بود، از دنیا رفت.

 

در توییتر ناسا در این باره آمده است: به یاد استیون هاوکینگ، فیزیکدان نامی و سفیر علم. نظریه‌های او، دنیایی از احتمالاتی که در حال اکتشاف آنها هستیم، گشود.

 

گیزمگ به نقل از پروفسور "نیل دگراس تایسون" (Neil deGrasse Tyson)، استاد و فیزیکدان آمریکایی، نویسنده و دانشمند ارتباطات نوشت: درگذشت هاوکینگ، یک خلاء فکری را به جا گذاشت که به بنیان زمان نفوذ می‌کند و قابل سنجش نیست.

 

دیلی‌میل به نقل از پروفسور "استیون توپ"(Stephen Toope) نوشت: پروفسور هاوکینگ، یک انسان منحصر به فرد بود که به خاطر آرامش و محبتش نه تنها در دانشگاه کمبریج بلکه در سراسر جهان در یادها خواهد ماند.

 

رویترز در گزارشی درباره فوت وی آورده است: استیون هاوکینگ که در سایه "مرگ زودرس احتمالی"(به گفته پزشکان در سن 21 سالگی اش)، برای توضیح برخی از پیچیده‌ترین سوالات زندگی تلاش می‌کرد، در سن 76 سالگی درگذشت.

 

آسوشیتدپرس، در این باره آورده است: همه از درخشش جهانی استیون هاوکینگ باخبر بودند اما کمتر کسی است که واقعا آن را درک کند.

 

به گفته گاردین، هاوکینگ در مورد کاربردهای بد هوش مصنوعی از جمله سلاح‌های خودکار هشدار داده بود و باور داشت بشریت، برای زنده ماندن باید زندگی خود را تا فضا گسترش دهد.

 

هاوکینگ پیشتر در مصاحبه با نیویورک‌تایمز گفته بود: از نظر من، مغز انسان مانند یک رایانه است که با از بین رفتن اجزای آن، از حرکت باز می‌ایستد.

 

فاکس‌نیوز به نقل از هاوکینگ بیان کرد: هدف من، درک جهان، دلیل بودن آن به این شکل و دلیل وجود آن است.

 

یونایتدپرس اینترنشنال نوشت: شرایط فیزیکی هاوکینگ، مانع زندگی پربار او نشد. هاوکینگ مانند هر انسان دیگری ازدواج کرد، پدر شد و پژوهش در مورد مشکلات بسیار جهانی را ادامه داد.

 

هاوکینگ در سال 2007 گفت: من می‌خواهم نشان دهم تا هنگامی که انسان‌ها از نظر روحی ناتوان نشده‌اند، نباید با نقص‌های فیزیکی خود محدود شوند.

 

در گزارش پرس‌اسوسییشن آمده است: پروفسور استیون هاوکینگ، یک پدر دوست‌داشتنی و یک مرد خارق‌العاده و همچنین یک قهرمان در سرویس سلامت جهانی بود.

 
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان