arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰

ماموریت جدید احمدی‌نژاد برای محرابیان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محرابیان وزیر سابق صنعت و معدن که همزمان با ادغام وزارت خانه ها از دولت کنار گذاشته شده بود اینبار با ماموریت جدیدی از سوی رئیس جمهور به یکی از شرکت های خودروسازی بازمی گردد.

به گزارش انتخاب؛ بر اساس شنیده های جهان، محرابیان قرار  است مدیرعامل یکی از 2 شرکت خودروسازی بزرگ ایران خودرو یا سایپا شود و همزمان طرحی را برای ادغام این شرکت خودروسازی تهیه کند.

تهیه طرح ادغام 2 شرکت خودروسازی بنا به درخواست رئیس جمهور بوده است.پیش از این نیز طرح ادغام این 2 شرکت خودروسازی بارها مطرح شده بود که همواره نیز به دلیل مخالفت کارشناسان و مجلس و خودروسازان نیمه تمام رها شده بود.

ادغام 2 شرکت خودروسازی در دولت احمدی نژاد آنقدر جدی بوده است که برخی برکناری منطقی را مقدمه ای برای اجرای این طرح دانشته بودند.

این طرح یکبار هم زمان مدیرعاملی مهرداد بذرپاش در سایپا مطرح شد.پیشنهاد بذرپاش این بود که براي کاهش هزینه ها و مواجهه عملي با چالش‌هاي جهاني‌سازي، شركت‌هاي خودروساز ايراني با هم ادغام شوند. وی علی رغم نظر مخالف مجلس معتقد بود که این طرح مخالف جدی نخواهد داشت.

با این حال ماموریت جدید محرابیان در حالی مطرح می شود که سایپا یکی از شرکت های بزرگ خودروسازی با وضعیت بغرنج مالی مواجه است و اخیرا هم از سوی مجلس مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته است. برخی معتقدند که دست اندازی جریان انحرافی بر این شرکت خودروسازی مهمترین دلیل کاهش سود و مشکلات مالی این شرکت بوده است و ادغام نیز راهی برای نجات این شرکت از وضعیت موجود محسوب می شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
0
5
ادغام يعني نابودي همين صنعت دست و پا شكسته خودرو سازي و بيكاري خيل عظيمي از كارگرهاي هر دو شركت .
ادغام يعني سرپوش گذاشتن روي چپاول تو سايپا .
ادغام يعني يه مسير بكر تازه براي اختلاس و چپاول بيت المال و ...
نظرات بینندگان