arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۱۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰

سوگند خاوری به وفاداری ملکه الیزابت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

يك منبع آگاه در گفتگو با جهان به انتشار افشاي اطلاعات جديد درباره وابستگي ها و نحوه همكاري خاوري با دولت كانادا پرداخت.

به گزارش انتخاب، این منبع آگاه كه خواست نامش منتشر نشود اظهار داشت: خاوري كه خانواده خود را از حدود يك دهه قبل براي راحتي بيشتر از ايران خارج و به كانادا فرستاده بودند در اوايل سال ۱۳۸۴ و پس از بازنشستگي از سيستم بانكي به دعوت دولت كانادا به اين كشور سفر نموده و با اجراي مراسم امضاي سوگند (قسم نامه) دولت كانادا در يكي از كليساهاي اين كشور و با حضور يك قاضي فدرال كانادا، افسر امنيتي اداره مهاجرت CIC Officer و قاضی شهروندی Citizenship Judge دولت كانادا رسماً به تابعيت اين كشور در آمده است.

اين منبع اگاه با اشاره به اينكه "شرکت کنندگان در اين مراسم با در دست گرفتن انجيل و مراسم قسامه دست راست خود را بلند نموده و سوگند شهروندی Citizenship Oath را به زبان های انگلیسی و فرانسه تکرار مي كنند" اضافه كرد: طبق متن اين قسم نامه كه آقاي محمد رضا خاوري آن را امضا نموده است ايشان سوگند ياد كرده به ملکه الیزابت دوم، ملکه کانادا، و وارثان و جانشینانش با وفا باشد و در وفاداری باقی بماند، و با وفاداری، قوانین کانادا را رعایت کند و تمام وظایفم را به عنوان یک شهروند کانادایی اجرا نمايد.

متن سوگند (قسم نامه) شهروندی کانادا:
I swear and affirm that I will be faithful and bear true allegiance to Her Majesty Queen Elizabeth the Second, Queen of Canada, Her Heirs and Successors, and that I will faithfully observe the laws of Canada and fulfil my duties as a Canadian citizen.

اين منبع آگاه افزود: بر اساس برخي قرائن مستند خاوري ارتباطات نزديكي با "امير منصور خ" مفسد اقتصادي دستگير شده كشور داشته و حداقل در دو نوبت با حضور در دفتر "خ" در خيابان بخارست تهران با وي ملاقات كرده است.
وي حضور مدير عامل يك بانك بزرگ در دفتر يك فرد را امري غير طبيعي و خارج از عرف دانست و افزود: بايستي نحوه مذاكرات و توافقات اين جلسات به دقت از سوي مراجع مسئول پيگيري شود.

وي اعطاي چندين نوبت دستورات موکد خاوري برای اعطای خط ۱۶ هزار میلیارد ریالی (۱۶۰۰ ميليارد تومان) به " امير منصور خ" را از ديگر شاهكارهاي مديريتي خاوري دانست وافزود: بديهي است كه چنگال عدالت آقاي خاوري را در هر نقطه از جهان دنبال خواهد نمود.

وي با اشاره به اقامت كليه اعضاي خانواده خاوري و شهروندي آنها در يك كشور دشمن ايران اضافه كرد: طبق ماده ۹۸۹ قانون مدني كشورمان «هر تبعه ايراني كه بدون رعايت مقررات قانوني ... تابعيت خارجي تحصيل كرده باشد... از اشتغال به وزارت و معاونت وزارت و عضويت مجالس مقننه و انجمن‌هاي ايالتي و ولايتي و بلدي و هرگونه مشاغل دولتي، محروم خواهد بود» و قطعاً وزير امور اقتصادي دارايي به عنوان منصوب كننده خاوري و نيز حراست كل كشور بايستي پاسخگوي حضور فردي با اين وضعيت در شغل مهمي مانند مديريت عامل بزرگترين بانك كشور باشند زيرا اين بانك در حکم جانشین خزانه مرکزی کشور به حساب مي رود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
0
0
تابعيت مضاعف جرمه براي مردم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
0
0
!!!!!!K-1 کجاییییییییییییییییییییییییییییی!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
0
1
این سوگندنامه را بعد از قبول شدن در امتحان کتبی باید خواند تا شهر وند کانادا شد و پاسپورت کانادایی گرفت. همین مراحل در مورد گرفتن شهروندی آمریکا صدق می کند. جالب است بسیاری از چهره های مطرح از فوتبا لیست گرفته تا رئیس بانک تا مشاور رئیس جمهور همچنین سوگندی را خورده اند. سوال این است که بعد از این باید به ایران وفادار باشند یا به این کشورها؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
1
13
شما اقای منبع اگاه کثیف ترازخاوری هستی که قبلا یادت نبوداین اقا قسم خورده ملکه کاناداست .یه ذره شرف برای روزقیامت بدنیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
0
9
و نهادهاي امنيتي هم كه از اين منبع بي اطلاع تر بودند گذاشتند ايشان به عنوان مدير عامل بزرگترين بانك جهان اسلام منصوب شوند! به قول رييس جمهور من هم ميگم عجب!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
0
0
شگفت انگیزه این همه مدارک و عکس و نامه و....تا حالا کجا بوده!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
0
1
چرا کیهان از این موضوع بی اطلاع بوده؟
ذینفع بوده؟
ق...ق...69
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
0
1
بابا رفتگر بخوان استخدام کنند...هزار جور سند و مدرک وضامن میخوان ...حا لا بزرگترین بانک جهان اسلا م مدیر ش را کیلویی انتخاب کردن...در ضمن مردم را اینقدر سر کار نذارین...مشکل خاوری ویا....نیست مشکل جای دیگر است!
نظرات بینندگان