arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

افزایش ۶ دسی‌بلی بیشینه تراز صوت تهران در چهارشنبه سوری

یک کارشناس صوت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: معمولا صدای انفجار به دلیل لحظه‌ای بودن روی ماکزیمم تراز صوت اثرگذار است بنابراین در شب چهارشنبه سوری صدای انفجارها بیشینه تراز صوت را ۶ دسی‌بل نسبت به روزهای قبل افزایش داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

الهام کریمی در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح اثر انفجارهای چهارشنبه سوری بر آلودگی صوتی تهران اظهار کرد: روز شنبه (۱۹ اسفند) میانگین تراز صوت شبانه ۶۷/۰۵ دسی‌بل، مقدار بیشینه صوت ۸۱/۱۳ دسی‌بل و مقدار کمینه آن با احتساب کلیه ایستگاه‌های صوتی ۶۰/۳۲ دسی‌بل بود.
وی ادامه داد: روز یکشنبه (۲۰ اسفند) نیز میانگین تراز صوت شبانه ۶۷/۸۷، مقدار بیشینه ۸۳/۱۹ و مقدار کمینه صوت ۶۰/۱۵ بود.
این کارشناس صوت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه روز دوشنبه (۲۱ اسفند) میانگین تراز صوت شبانه در شهر تهران با احتساب کلیه ایستگاه‌های صوتی ۶۷/۴۵ بود، تصریح کرد: در این روز بیشینه صوت ۸۱/۵۱ و مقدار کمینه آن ۶۰/۵۶ بود.
کریمی در ادامه گفت: روز سه‌شنبه (۲۲ اسفند) نیز میانگین تراز صوت شبانه ۶۸/۲۹ و مقدار بیشینه و کمینه آن به ترتیب ۸۳/۴۹ و ۶۰/۹۲ دسی‌بل بود.
وی با اشاره به اینکه تراز شبانه ۹ ساعته است و از ۲۲ تا ۶ صبح اندازه‌گیری می‌شود، اظهار کرد: از این رو میانگین تراز صوت شبانه روز چهارشنبه (۲۳ اسفند) که از ساعت ۲۲ سه‌شنبه تا ۶ صبح چهارشنبه اندازه‌گیری شده است، عدد ۶۹/۴۵ دسی‌بل را نشان می‌دهد که نسبت به روزهای قبل حدود ۲ دسی‌بل افزایش یافت همچین مقدار بیشینه صوت در این روز ۸۹/۷۰ دسی‌بل است که حدود ۶ دسی‌بل نسبت به روزهای قبل افزایش داشت.
این کارشناس صوت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: مقدار کمینه صوت در این روز نیز ۶۰/۵۱ دسی‌بل اندازه گیری شده است.
کریمی در پایان گفت: استاندارد تراز صوت شبانه برای مناطق مسکونی ۴۵ دسی‌بل است.
به گزارش ایسنا تاثیر آلودگی صوتی بر جسم و روان انسان کم از آلودگی هوا نیست و این نوع آلودگی سبب ابتلا به سردرد، ناراحتی عصبی، کاهش شنوایی، زخم معده، افزایش فشار خون و.... می‌شود.

نظرات بینندگان