arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

اختلافات لندن و مسکو اوج گرفت / وزیر دفاع انگلیس: روسیه خفه شود

وزیر دفاع انگلیس در اظهاراتی توهین‌آمیز که نشانه اوج گرفتن اختلاف کشورش با مسکو است، گفت روسیه «باید گم و خفه شود».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر دفاع انگلیس: روسیه کتاب قواعد بین‌المللی را نقض می‌کند

گاوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلیس روز پنج‌شنبه (امروز) گفت آشکار است که روسیه کتاب قواعد بین‌المللی را نقض می‌کند.

به گزارش انتخاب؛ وی افزود، فعالیت‌های سایبری روسیه در دیگر کشورها وجود دارد و از شبکه‌های اجتماعی برای گمراه کردن استفاده می‌کند. وی افزود کرملین با فعالیت‌هایش به شرکت‌های زیادی در جهان آسیب زده است.

ویلیامسون همچنین گفت انگلیس 48 میلیون پوند در مرکز جدید دفاع تسلیحات شیمیایی سرمایه‌گذاری می‌کند تا خود را در بالاترین سطح پیشرفته نگه دارد.

وی گفت متخصصان و کارشناسان رادیولوژیک،‌ بیولوژیک، شیمیایی و اتمی را جمع کردند و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف برای مقابله با این تهدیدات را ادامه خواهند داد.

وزیر دفاع انگلیس در ادامه گفت: «اگر شکی درباره تهدید روسیه علیه شهروندانمان داشتیم،‌ باید به مثال وحشتناک حمله بی‌پروای آنان در سالزبری نگاه کنیم. می‌دانیم که تهدید شیمیایی تنها از جانب روسیه نیست بلکه از جانب دیگران نیز است».

وزیر دفاع انگلیس همچنین گفت: «روسیه باید گم شود و خفه شود». وی تلویحا به رورد انگلیس و روسیه به جنگ سرد اشاره کرد و هشدار داد فضای روابط در حال حاضر سرد است.

 

شبکه بی‌بی‌سی در زیرنویس جمله وزیر دفاع را نوشته است:"روسیه باید گم شود و خفه شود"

 

هفته گذشته یک جاسوس دوجانبه روسی‌تبار به همراه دختر 33 ساله‌‌اش در یک مرکز خرید در شهر «سالزبری» انگلیس بی‌هوش پیدا شدند. به دنبال این حادثه پلیس محلی اعلام کرده بود که این دو در معرض یک ماده ناشناس قرار گرفته‌اند. این دو در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند و حالشان وخیم اعلام شده است.

«سرگئی اسکریپال» پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال 2010 با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت. در سال 2006 یک دادگاه روسیه‌ای اسکریپال را به دلیل همکاری با سرویس MI6 در دوران خدمتش در ارتش روسیه به خیانت متهم کرده بود.

انگلیس این اتفاق را اقدامی از جانب روسیه دانسته و روز گذشته اعلام کرد 23 دیپلمات روس از انگلیس اخراج می‌شوند. همچنین سفر وزیر خارجه روسیه به انگلیس لغو شد. روسیه در مقابل این اتهامات را رد کرده و گفته است انگلیس با این اتهامات قصد در انحراف جامعه جهانی دارد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان