arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰

تابش: آمارهای دولتی گردشگری واقعی نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
میراث فرهنگی نوشت:

محمد رضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمارهایی که از سوی متولیان دولتی گردشگری اعلام می شود واقعیت ندارد و با وضعیت واقعی گردشگری کشور فاصله بسیاری دارد.

رییس فراکسیون اقلیت درباره وضعیت فعلی صنعت گردشگری در کشور گفت: من در زمینه گردشگری و اوضاع توریسم در ایران تحقیقات زیادی انجام داده ام. متاسفانه باید بگویم نتیجه این تحقیقات با آنچه از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان «آمار گردشگری» ارائه می شود و معمولاً نشان دهنده پیشرفت در این زمینه است، بسیار فرق دارد.

تابش که چندی پیش در پانزدهمین مجمع عمومی بین المجالس آسیا و اقیانوسیه در مالزی با عنوان توسعه و محیط زیست (تغییرات آب و هوایی - گردشگری) شرکت و در سخنرانی اش از پیشرفت صنعت گردشگری در ایران دفاع کرده بود، با اشاره به این مجمع،گفت: اگرچه با توجه به تعهد ملی در مجمع عمومی بین المجالس آسیا و اقیانوسیه با استناد به آماری که معاونت حقوقی ریاست و میراث فرهنگی داده بود، از موضوع گردشگری در ایران دفاع کردم و آن آمارها را مطرح کردم، اما اصل موضوع به گونه ای دیگر است. باید با اطمینان تاکید می کنم آمارهایی که از سوی دولت و سازمان میراث فرهنگی ارائه می شود، واقعیت ندارد.


وی با تاکید بر این که «بدون شک آنچه در عرصه ورود گردشگر به کشور در جریان است با آمار های سازمان های دولتی متولی این امر فاصله بسیاری دارد»، گفت: پیشنهاد من به مسئولان میراث فرهنگی این است که اندیشه بیشتری در این حوزه داشته باشند و در بیان آمارهای حوزه گردشگری صداقت و امانت داری را مراعات کنند. بهتر است مسئولان بیشتر به مسئولیت های اساسی برای فراهم کردن امکانات لازم برای جذب گردشگر بپردازند.

نماینده مردم اردکان گفت: فضای سیاسی کشور باید به گونه ای باشد باید که توریسم به ایران بیاید. بعد از این است که باید آمار واقعی در این باره اعلام شود، چون اعلام آمارهای غیر واقعی نه تنها دردی را از صنعت گردشگری دوا نمی کند، بلکه بر مشکلات این حوزه می افزاید.

البته باید به این نکته اشاره کرد که بسیاری از آمارهایی که دربراه گردشگری اعلام می شود، مربوط به توریست های زیارتی است که بیشتر از کشورهای عراق و افغانستان و پاکستان به ایران می آیند و این دسته از گردشگران خیلی برای اقتصاد گردشگری سود آوری و کارساز نیست.
نظرات بینندگان