arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۶

کره‌جنوبی و آمریکا زمان و ابعاد رزمایش‌های مشترکشان را کاهش می‌دهند

براساس یک گزارش جدید، با توجه به روند اخیر گرم شدن یخ روابط دیپلماتیک با کره شمالی، کره جنوبی و آمریکا قصد دارند از ابعاد رزمایش نظامی سالانه خود کاسته و در عین حال مدت زمان این رزمایش‌ها را کوتاه‌تر کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره جنوبی و آمریکا هر ساله دو رزمایش را به بهانه آمادگی برای مقابله با کره شمالی برگزار می‌کنند که همواره خشم پیونگ یانگ را در پی داشته است اما در ماه‌های اخیر بعد از نزدیک شدن روابط دو کره به مناسبت بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ، آمریکا این دو رزمایش را به تعویق انداخت.



خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد: یکی از این رزمایش‌ها، به نام رزمایش FOAL EAGLE قرار است اوایل آوریل آینده آغاز شود اما مدت زمان آن از دو ماه به نصف یعنی یک ماه کاهش می‌یابد.



یک مقام ارشد در کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی نیز گفته رهبر کره شمالی به یک فرستاده سئول در سفر به این کشور تاکید کرده که او برگزاری این رزمایش‌ها را «درک می‌کند».



یونهاپ نوشت: بر این اساس قرار است دیگر در این رزمایش‌ها از تسلیحات راهبردی آمریکا مثل بمب افکن‌های B1 – B و ناوهای هواپیمابر استفاده نشود.



یونهاپ همچنین گزارش داد رزمایش KEY RESOLVE نیز که معمولا در آن شبیه سازی‌های کامپیوتری گسترده صورت می‌گیرد، در هفته آینده آغاز خواهد شد.



انتهای پیام

نظرات بینندگان