arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

معاون سابق حزب دموکراتیک خلق های ترکیه به 10 سال حبس محکوم شد

آنکاراـ ایرناـ روزنامه حریت در خبری اعلام کرد که آیسل توغلوک معاون سابق حزب دموکراتیک خلق های ترکیه(ح.د.پ) به 10 سال حبس محکوم شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون سابق حزب دموکراتیک خلق های ترکیه به 10 سال حبس محکوم شد

شعبه 17 دادگاه جزایی آنکارا، آیسل توغلوک را به اتهام 'هدایت گروه تروریستی و تبلیغ آن' به 10 سال حبس محکوم کرد.
به نوشته این رسانه، آیسل توغلوک در دفاعیات خود ضمن رد همه اتهامات گفت: من تروریست نبوده و در هیچ گروه تروریستی عضویت ندارم بلکه فقط و فقط یک سیاستمدار هستم.
وی اضافه کرد: ما در برابر مردم ترکیه مسئول هستیم و از اینکه تاکنون نتوانستیم صلح را به ارمغان بیاوریم، از ملت ترکیه عذرخواهی کرده و به مبارزه خود برای رسیدن به آزادی، صلح و دموکراسی ادامه می دهیم.
به گزارش ایرنا، دولت ترکیه حزب دموکراتیک خلق ها را به حمایت از گروه های تروریستی به ویژه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) متهم کرده و به روش های گوناگون اعضای این تشکیلات سیاسی را تحت فشار قرار داده به طوری که حتی با لغو قانون مصونیت در مجلس، شمار زیادی از نمایندگان عضو این حزب را دستگیر و زندانی کرده است.
ترکیه بعد از کودتای 25 تیرماه سال گذشته، قانون مصونیت سیاسی نمایندگان مجلس را لغو کرد و پس از آن نمایندگان زیادی به مراجع قضایی احضار شدند ولی نمایندگان حزب کُردی دموکراتیک خلق ها از حضور در مراجع قضایی سر باز زدند.
در پی این امر، صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ رهبران سابق حزب دموکراتیک خلق های ترکیه به همراه 9 نفر از نمایندگان این حزب همچنان از 14 آبان ماه سال 2016 بازداشت شدند و هم اکنون نیز در زندان به سر می برند.
تعداد اعضای حزب دموکراتیک خلق های ترکیه(ح.د.پ) به عنوان سومین حزب بزرگ حاضر در مجلس این کشور در پی سلب عضویت 9 عضو آن به 50 نفر کاهش یافته است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان