arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰

كلاهبردار حرفه‌ای در دام مختار افتاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فردي كه به بهانه پخش سريال مختارنامه از شبكه‌هاي ماهواره‌اي با طرح سوال از ببينندگان سريال، از آنان كلاهبرداري مي‌كرد، دستگيرشد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، مدير يکي از شرکت‌هاي مشهور فيلم‌سازي با مراجعه به شعبه هشتم بازپرسي دادسراي ناحيه ۳ تهران در تاريخ ۱۳ شهريور ماه سالجاري، در شکايتي اعلام كرد كه شخص کلاهبرداري به بهانه پخش سريال مختارنامه از طريق شبکه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان و همچنين برخي مجلات داخلي، با طرح مسابقه از اين سريال، از مردم به نام موسسه ما کلاهبرداري كرده و مبالغي دريافت کرده است.

وي با بيان اينكه مردم پس از کلاهبرداري با موسسه ما تماس گرفته و جايزه‌شان را از مؤسسه ما طلب مي‌کردند، گفت: در اين خصوص علاوه بر بدنام کردن مؤسسه، مشکلات بسياري در انجام امورات جاري روزانه براي همکاران به وجود آمده است.

با ارجاع موضوع به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ، کارآگاهان در ابتدا با دعوت از مالباختگان دريافتند افراد سودجو در اين مسابقه با طرح سؤالات بسيار ابتدايي از اين سريال‌ها و فيلم‌ها نظير: از نظر شما بهترين بازيگر در سريال كيست؟ يا بهترين فيلم و سريال پخش شده در ماه‌هاي اخير از تلويزيون کدام است؟ از بينندگان درخواست مي‌كردند تا از طريق پيامک تلفن همراه در مسابقه شرکت کرده است.

كارآگاهان با شناسايي تعداد ديگري از شهروندان كه عمدتا از نقاط دور به ويژه استان‌هاي جنوبي كشور بودند، دريافتند اين مسابقه با تبليغ در چندين مجله داخلي نيز برگزار شده و نحوه شرکت مشابه برنامه‌هاي شبکه‌هاي ماهواره‌اي و از طريق ارسال پيامک است.

كارآگاهان در ادامه دريافتند پس از چند روز که از شرکت بيننده در مسابقه و ارسال پيامک مي‌گذشت فردي با آنان تماس گرفته و ضمن اعلام برنده‌شدن اين افراد از آنان مي‌خواست مبالغي ميان ۳۰تا ۵۰ هزار تومان به حساب بانكي واريز تا جوايز اين مسابقه به در منزل آنان ارسال شود.

کارآگاهان در مراجعه به بانک صاحب شماره حساب و مشخصات فرد صاحب حساب دريافتند مشخصات آدرس اعلامي واهي است و با انجام تحقيقات و كنترل دوربين‌هاي مداربسته بانک‌هايي که متهم اقدام به دريافت مبالغ واريزي مسابقه كرده است، تصويري از چهره وي به دست آمد.

با توجه به اين که اين نوع کلاهبرداري در سال ۸۸ نيز در اداره مبارزه با کلاهبرداري مسبوق به سابقه بوده، در ادامه بررسي کارآگاهان مشخص شد متهم اصلي و صاحب حساب کسي نيست جز يکي از کارمندان پرونده سال قبل که بعد از دستگيري متهم اصلي خود اقدام به کلاهبرداري به همان شيوه كرده است.

با شناسايي اين متهم ۲۹ ساله به نام «شاهين»، وي در ۲۵ شهريور ماه در مخفي‌گاهش در محدوده بزرگراه شهيد ستاري شناسايي و دستگير شد.

با انتقال اين فرد به پليس آگاهي و انجام تحقيقات پليسي مشخص شد وي اين شيوه را از همدست سابقش در سال ۸۸ فراگرفته است.

به گزارش ايسنا،‌سرهنگ عباسعلي محمديان رييس پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: از شهرونداني که در اين مسابقه شرکت کرده و علي‌رغم واريز وجه جايزه‌اي دريافت نكرده يا ارزش جايزه دريافت شده برخلاف ادعاي اعلام شده، کمتر از وجه واريزي آنهاست دعوت مي‌شود براي طرح شکايت خود به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.
نظرات بینندگان