arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰

پنج نامه احمدی​نژاد برای سران کشورهایی در چهار قاره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امروز رئیس​جمهور پنج پیام تبریک به مناسبت​های مختلف به آدرس چین، نیجریه، گینه، قبرس و نیوزلند در چهار قاره فرستاد.

در حالي اين روزها پيام​هاي تبريک متعددي با امضاي رئيس جمهور به سراسر دنيا فرستاده مي​شود که گاهي امضاي ابلاغ برخي قوانين آنقدر به طول مي​انجامد که رئيس مجلس بر اساس اختيارات قانوني خود، اقدام به ابلاغ آنها مي​کند.

با اين حال امروز احمدي​نژاد شصت و دومين سالگرد روز ملي چين را به هو جين تائو همتاي چيني خود تبريك گفته و ابراز اميدواري کرد که مناسبات حسنه ميان جمهوري اسلامي ايران و جمهوري خلق چين كه همواره بر پايه احترام متقابل بوده است، در كليه زمينه هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي و در سطوح دوجانبه، منطقه اي و بين المللي بيش از پيش تعميق و گسترش يابد.

رييس جمهور در پيام ديگري به خطاب به ديمتريس كريستوفياس همتاي قبرسي خود در قاره اروپا، فرارسيدن روز ملي اين كشور را به وي، دولت و ملت قبرس تبريك گفت.

دو پيام ديگر راهي قاره آفريقا شدند. يکي براي تبريک سالروز استقلال گينه به آلفا كنده رئيس جمهور اين کشور و ديگري به گودلاك جاناتان رئيس جمهور نيجريه براي تبريک روز ملي اين کشور.

اما نامه پنجم از دفتر رئيس جمهور به آدرس قاره استراليا و براي کشوري تحت فرماندهي بريتانيا فرستاده شد. احمدی نژاد در اين نامه انتصاب جری مت پاره فرماندار کل نیوزیلند را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که روابط دو کشور در جهت منافع متقابل و تقویت صلح و امنیت بین المللی توسعه یابد.
نظرات بینندگان