arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰

مردم اهواز ۱۲۰ روز از سال را با مشکلات تنفسی می‌گذرانند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن، گفت: مردم شهر اهواز ۱۲۰ روز از سال را با مشکلات تنفسی و آلودگی هوا می‌گذرانند و کسی هم نیست که برای رفع این مشکل چاره اندیشی کند.

 سید شریف حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه آلودگی شهر اهواز نگران‌کننده است، تصریح کرد: چنانچه ۲۰ میکروگرم در مترمکعب ذرات معلق در هوا وجود داشته باشد، مردم دچار مشکلات تنفسی می‌شوند، اما طبق آمار اعلام شده ذرات معلق در هوای اهواز ۳۲۷ میکروگرم در مترمکعب است که چندین برابر حد استاندارد به حساب می‌آید و مشکلات تنفسی بسیاری را ایجاد می‌کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:شهر اهواز چند برابر از حد استاندارد آلوده است، درحالی که از سه سال پیش در این مورد تذکر می‌دادیم اما گوش شنوایی وجود نداشت حالا به این نقطه رسیده‌ایم.

وی افزود: اهوازی‌ها از ۳۶۵ روز سال ۱۲۰ روز را  با مشکلات تنفسی و آلودگی هوا می‌گذرانند و کسی هم نیست که برای رفع این مشکل چاره اندیشی کند.

 

آقای رئیس‌جمهور آستین بالا بزند

نماینده مردم در مجلس به سفرهای استانی محمود احمدی‌نژاد و هیئت دولت اشاره و بیان کرد: در سفر دوم ریاست جمهوری مصوب شد دویست هزار هکتار از زمین‌های استان خوزستان مالچ‌پاشی شود اما با گذشت بیش از دو سال از سفر رئیس جمهور این مصوبه اجرا نشده و نشان می‌دهد که این مصوبات گاه تنها کاغذبازی است. ما اتنظار داریم که آقای رئیس‌جمهور شخصا وارد گود شود و به این مشکلات نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با ابراز امیدواری برای مساعدت رئیس‌جمهور برای حل مشکل آلودگی هوای شهر اهواز، یکی دیگر از راهکارهای نجات شهر اهواز را ایجاد کمربند سبز در این شهر دانست و یادآور شد: مذاکره با کشورهای همسایه نیز برای رفع این مشکل باید همواره در دستور کار قرار گیرد.

 

زودتر چاره‌اندیشی کنیم

حسینی گفت: ما همیشه به دنبال ارتقای نظام جمهوری اسلامی بودیم و همیشه این هدف را دنبال کرده‌ایم اما انتخاب اهواز به عنوان‌ شهری با هوایی آلوده با این هدف مغایرت دارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس در ادامه با بیان اینکه در بودجه سال ۹۰ حدود یک میلیون دلار تصویب شده است، بیان داشت: از این بودجه‌ها بسیار تصویب می‌شود اما برای آن اعتباری در نظر گرفته نمی‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس باره عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور برای حل معضل گردوغبار در استان‌های جنوبی و جنوب غربی، گفت: اقدامات وزارت‌خارجه تنها در حد چند جلسه کاملا معمولی با بعضی از کشورهای اسلامی بوده است.

نظرات بینندگان