arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰

پزشکیان: ۳۲ سال است که فقط مدیر عوض می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده تبریز در مجلس هشتم با بیان اینکه نباید سیستم اداره کشور را قربانی جناح بندی و سیاسی بازی کرد، درخصوص اختلاس اخیر بانکی و تغییر چهار مدیر بانکی کشور گفت: مادامی که نگاه حاکمیت درخصوص اداره کشور اصلاح نشود، تغییر مدیران به معنای پاک کردن صورت‌مسأله بوده و هیچ تغییر بنیادی صورت نخواهد گرفت.

به گزارش انتخاب به نقل از ایلنا؛ مسعود پزشکیان با اشاره به اینکه مشکل اساسی در کشور وجود ساختارهای نادرستی است که بر اساس سلایق به وجود آمده‌اند، اظهار داشت: وقتی که فردی غیر مرتبط و نا آشنا در یک سیستم را بر اساس توصیه و یا نگاه سیاسی در سمتی منصوب می‌کنند، حتی اگر آن فرد سالم باشد اما به دلیل نبود فاکتور‌های گفته شده به راحتی زیر مجموعه آن می‌تواند دست به هر گونه تخلف نظیر همین اختلاس اخیر بزند.

به گفته وی، وقتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی را منحل می‌کنند و بر اساس سلایق خود عمل کرده و به صورت دستوری تصمیمات خود را بر فرد منصوب شده دیکته می‌کنند، باید انتظار این گونه تخلفات را داشت.

این نماینده مجلس تأکید کرد: نگاه توصیه‌ای و دستوری و همچنین نادیده گرفتن سیستم و ساختار، پیامد‌هایی را به همراه خواهد داشت.

پزشکیان تصریح کرد: وقتی که خیلی راحت فردی را که هیچ سابقه بانکی نداشته به عنوان مدیر عامل معرفی می‌کنیم که فقط بر اساس دستور انجام وظیفه می‌کند به طور یقین این امر منجر به این گونه اتفاقات می‌شود. این فرد حتی اگر قصد خیانت و تخلف نداشته باشد اما وقتی که دستوری مدیر عامل شده و تخصص او در این زمینه نیست به راحتی در زیر مجموعه‌اش امکان هر گونه تخلف به وجود خواهد آمد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت اصلاحات در ادامه با تأکید بر اینکه باید سیستماتیک با رخداد‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برخورد کرد عنوان داشت: ما مدیران خودمان را بی‌خود تخریب می‌کنیم به خاطر اینکه جایگاه‌هایی را به آن‌ها واگذار کرده‌ایم که هرگز جایگاه واقعی آن‌ها نبوده است.

پزشکیان با بیان اینکه قربانی کردن مدیران راهکار نهایی نیست،ادامه داد: وقتی که مشکلات حل نشود و ما راهکاری در این زمینه ارائه ندهیم وتا زمانی که تنها به دنبال شناسایی مقصران باشیم، این روند همچنان ادامه خواهد داشت. از ۳۲ سال گذشته تا کنون که از پیروزی انقلاب سپری شده است فقط تنها کاری که انجام داده‌ایم این بوده که مدیر عوض کرده‌ایم.

وی افزود: در کشور هنگامی که دچار مشکل شده‌ایم به جای حل صورت مسئله به فکر پاک کردن آن افتاده‌ایم و مدیرمربوطه را تغییر داده‌ایم. این روند باعث شده است که ما در حال حاضر هیچ مدیری با پرونده مطلوب در کشور نداشته باشیم. یعنی در حال حاضر در کشور ما همه این مدیرانی که خدمت کرده‌اند با ابهام در فعالیتشان مواجه هستیم‌ واین امر غیر قابل قبول است و نمی‌شود این موضوع را توجیه کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرهاد
|
GERMANY
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
0
0
در واقع این بانک ها شرکت های خصوصی هستند که تخلف کرده اند و درست مانند هر شخص حقوقی دیگر باید بر علیه آنها از طرف دادستان اعلان جرم شود و مدیران آنها در دادگاه صالحه مورد محاکمه قرار گیرند. اما چرا چنین نمی شود و فقط این را برمی دارند ویکی دیگر را منصوب می کنند؟ پاسخ واضح است: چون این بانک ها که مثل قارچ از زمین تیره ی اقتصاد این کشور سبز شده اند، به روش های غیرقانونی و توسط افراد رانت خوار و متصدیان امور تاسیس شده اند. اگر پیگیری عادلانه و صحیحی در کار باشد، خیلی ها و خیلی پرقدرت ها باید جوابگوی این همه بی عدالتی در کشور باشند.
حالا می فهمیم که چرا اگر قیمت نفت از 25 دلار به 100 دلار و حتی به هزار دلار برسد، زندگی مردم نه تنها بهتر نمی شود، بلکه روزبروز بیشتر به خاک سیاه می نشینند.
نظرات بینندگان