arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۷

تصاویر : انتخابات ریاست جمهوری مصر؛ تبلیغات فقط برای السیسی

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری مصر تبلیغات برای عبدالفتاح السیسی در سطح شهرهای مختلف این کشور دیده می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتخابات ریاست جمهوری مصر در داخل این کشور از روز دوشنبه ۶ فروردین آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.

به گزارش «انتخاب»؛ انتخابات ریاست جمهوری مصر در سال ۲۰۱۸، سومین انتخابات ریاست جمهوری در این کشور از سال ۲۰۱۱ میلادی است و عبدالفتاح السیسی رییس جمهور کنونی قصد دارد برای یک دوره چهارساله دیگر در پست رییس جمهوری باقی بماند.

السیسی در این انتخابات، رقیب قدرتمندی ندارد و تنها یک نامزد به نام موسی مصطفی موسی با او رقابت می‌کند که البته خود او قبلا از جمله حامیان السیسی بوده است و در دقایق آخر زمان اعلام شده برای نامزدی در انتخابات، پرونده خود را تکمیل کرد و به همین دلیل مخالفان، به هیچ وجه به او به عنوان یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری نگاه نمی‌کنند.

مخالفان می‌گویند به دلیل کنار گذاشته شدن رقیبان اصلی السیسی و مانع تراشی برای نامزدی آن‌ها، نقش موسی مصطفی تنها داغ کردن تنور انتخابات است زیرا از همان ابتدا مشخص است که السیسی برنده می شود و این انتخابات به معنای تجدید بیعت با او است نه انتخابات واقعی و حتی خود موسی مصطفی نیز چند روز پیش گفت السیسی نیاز به تبلیغات و اعلام برنامه ندارد ، او میان مردم محبوبیت دارد.

نامزد برنده باید حداقل ۵۱ درصد آرا را کسب کرده باشد و برنده این انتخابات به صورت رسمی دوم آوریل اعلام می‌شود هرچند که بنا بر شواهد و قرائن موجود، برنده انتخابات حتی پیش از برگزاری آن کاملا مشخص است.

بر اساس قوانین مصر افراد بالای ۱۸ سال حق رای دادن دارند و بر اساس اعلام مقام‌های مصری، در انتخابات پیش رو ۶۰ میلیون نفر واجد شرایط برای رای داده‌اند.

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

نظرات بینندگان