arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰

معرفی کتاب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمانهای متعالی 
EFQM 2010


 چکیده : 

در جهان امروز همگام با تحولات و تغییرات شگرفی که در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و تکنولوژیک رخ می دهد، تحولات عمیقی نیز در روشها و سیستم های نوین مدیریت ایجاد شده و دیدگاههای کاملا متفاوتی نسبت به گذشته بر مدیریت سازمانها حاکم می گردد. 

از جمله مفاهیم جدیدی که امروزه در بسیاری از کشورهای جهان جایگاه قابل توجهی پیدا کرده است، سازماندهی مدلهای سرآمدی کسب و کار و جوایز ملی کیفیت است که بر اساس آن سازمانها و بنگاه های مختلف مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفته و با ایجاد فضای رقابتی حرکت به سمت بهبود و ارتقاء را در آنها تقویت می نماید.

گسترش فرهنگ تعالی سازمانی و علاقمندی مدیران و کارشناسان عرصه صنعت و خدمات به بهبود مستمر منجر به افزایش تقاضا برای استقرار سیستم EFQM شده است. شناسایی توانمندیهای سازمانها و نتایج حاصله از بکارگیری رویکرد های ساختار یافته به عنوان فعالیتهای مدیریت نوین شناخته شده و سازمانها برای تعیین نقاط قوت، حوزه های بهبود و مشخص نمودن مسیر تعالی، بطور گسترده ای از این مدل استفاده می نمایند. 

مدلهای تعالی سازمانی در صورتی که بدرستی بکارگرفته شوند ابزارهای کارآمدی هستند که می توانند مفاهیم و ارزشهای سازمانی، تدوین و اجرای برنامه های استراتژیک ، بکارگیری روشهای خودارزیابی، یادگیری سازمانی و بهبود مداوم را در سازمانها نهادینه نموده و امکان شناسایی بهترین فرآیندها و انجام بهینه کاوی را فراهم سازند. 


ترجمه و تالیف: بهرام جلوداري ممقاني
ناشر: مركز آموزش و تحقيقات صنعتي ايران

نوبت چاپ: چاپ اول
تعداد صفحات: 176 صفحه

برای تهیه این کتاب اینجا را کلیک کنید.

نظرات بینندگان