arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۹ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۷

گفتگوی اروپایی ها در مورد تحریم های تازه علیه ایران / رویترز: اروپا چند فرد در حوزه موشکی ایران را در فهرست تحریم ها قرار می دهد / تحریم های رفع شده ی برجام برنمی گردد

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک از بررسی تحریم‌های موشکی تازه علیه ایران در اتحادیه اروپا خبر داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گفتگوی اروپایی ها در مورد تحریم های تازه علیه ایران / رویترز: اروپا چند فرد در حوزه موشکی ایران را در فهرست تحریم ها قرار می دهد / تحریم های رفع شده ی برجام برنمی گردد

خبرگزاری رویترز به نقل بعضی از دیپلمات‌ها که نامشان را ذکر نکرده گفته نمایندگان اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه (هشتم فروردین) درباره پیشنهاد تحریم‌های جدید علیه ایران گفتگو کرده‌اند.

به گزارش «انتخاب»؛ به گفته این دیپلمات‌ها، ممکن تصمیم در این باره در نشست ماه آینده وزاری خارجه این اتحادیه نهایی شود.

بر اساس مدارکی که به دست رویترز رسیده، فرانسه، بریتانیا و آلمان با اشاره به "برنامه موشکی بالستیک ایران و نقش این کشور در جنگ سوریه" خواستار تحریم‌های جدیدی علیه تهران شده‌اند.

به گفته این دیپلمات‌ها هدف این است که تصمیم نهایی درباره این تحریم‌های احتمالی تا قبل و یا در روز نشست وزاری خارجه اتحادیه اروپا که قرار است در بیست و هفتم فروردین برگزار شود، گرفته شود.

هدف آنها از این پیشنهاد، متقاعد کردن آمریکا به ماندن در توافق اتمی قدرت‌های بزرگ جهانی با ایران، موسوم به برجام است.

به نوشته رویترز، اروپا قصد ندارد تحریم‌های رفع‌شده ذیل برجام را بازگرداند، بلکه اسامی چند فرد که به عقیده اروپا در برنامه موشکی و حمایت ایران از نظام سوریه ایفای نقش کرده‌اند، در فهرست تحریم قرار می‌گیرد.

این افراد از ورود به اتحادیه اروپا منع شده و اگر در کشورهای عضو این اتحادیه دارایی‌ای داشته باشند، این دارایی‌ها هم بلوکه می‌شود.

نظرات بینندگان