arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۷

جمعیت فلسطینی‌های غزه ۲۷ درصد رشد کرد

نتایج تازه‌ترین آمار‌ها نشان می‌دهد جمعیت فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی و باریکه غزه طی ۱۰ سال گذشته با ۲۷ درصد رشد به ۴.۷۸ میلیون نفر رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج تازه‌ترین آمار‌ها نشان می‌دهد جمعیت فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی و باریکه غزه طی ۱۰ سال گذشته با ۲۷ درصد رشد به ۴.۷۸ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری عرب ۴۸، علا عوض رئیس دفتر مرکز آمار فلسطین گفت: بر اساس نتایج اولیه آمار ۲۰۱۷ در فلسطین، ۲.۸۸۱ میلیون فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی و ۱.۸۸۹ میلیون نفر نیز در باریکه غزه زندگی می‌کنند.
وی افزود: جمعیت فلسطینی‌ها حدود ۲۷ درصد نسبت به آمار سال ۲۰۰۷ که جمعیت آن‌ها سه میلیون و ۷۶۷ هزار نفر بود، افزایش یافته است.
رئیس دفتر مرکز آمار فلسطین اضافه کرد، جمعیت کل فلسطینی‌ها در داخل فلسطین از جمله اقلیت ساکن در مناطق ۴۸ به ۶ میلیون و ۳۶۰ هزار نفر می‌رسد.
عوض افزود: شمار یهودیان ۶.۵ میلیون نفر است که پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ جمعیت فلسطینی‌ها با یهودیان برابر شود.
در حالی آمار‌ها افزایش جمعیت فلسطینی‌ها را در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی با در پیش گرفتن سیاست‌های نژاد پرستانه طی سال‌های اخیر در صدد کوچاندن فلسطینی‌ها از قدس اشغالی و بخش‌هایی از کرانه باختری هستند تا جغرافیای انسانی فلسطین را تغییر دهند.
صهیونیست‌ها همچنین به صورت گسترده‌ای در حال احداث شهرک‌های صهیونیست نشین هستند.
جامعه جهانی تا کنون بار‌ها با احداث شهرک‌های صهیونیستی مخالفت کردند.

نظرات بینندگان