arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۷

ترامپ بار دیگر آمازون را به توپ بست / این بار با اتهام "کلاهبرداری در روند ارسال "

رئیس جمهور  آمریکا با توئیت هایی بار دیگر به شرکت خرده فروشی آنلاین آمازون حمله کرد . وی مدعی شده که آمازون از مشتریان خود کلاهبرداری اینترنتی می کند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس جمهور  آمریکا با توئیت هایی بار دیگر به شرکت خرده فروشی آنلاین آمازون حمله کرد . وی مدعی شده که آمازون از مشتریان خود کلاهبرداری اینترنتی می کند .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت ، پیش از این نیز دونالد ترامپ به شرکت آمازون انتقاداتی وارد کرده بود، اما این بار اتهامی سنگین به شرکت آمازون وارد می کند . اتهامی بی سابقه که علیه یکی از پرسودترین و ثروتمندترین شرکت های ایالات متحده وارد می شود .

ترامپ به طور مشخص در مورد استفاده آمازون از خدمات پستی ایالات متحده صحبت می کند و ادعا می کند که واشنگتن پست یک گروه لابی برای آمازون است.

ترامپ بار دیگر آمازون را به توپ بست / این بار با اتهام

درواقع تنها 2 روز پس از حمله به فعالیت های تجاری آمازون از طریق توییتر، این بار رئیس جمهور آمریکا به فعالیت های پستی آمازون حمله کرده است . وی در توئیت خود از کلماتی مثل متحده "کلاهبرداری"  و " تلاش های لابی سازی " استفاده کرده است.

مدتی است که آمازون و مدیر اجرایی آن، جف بزوس، اهداف حملات  مکرر ترامپ بوده اند.  رئیس جمهور استدلال می کند که این شرکت سهمی منصفانه در مالیات های دولتی و محلی ندارد و با استفاده از خدمات پستی ایالات متحده برای تحویل بسته ها در حال کلاهبرداری است .

ترامپ در روز شنبه ادعا کرد که خدمات پستی ایالات متحده به طور متوسط ​​از 1.50 دلار برای هر بسته ای که آمازون آن را عرضه می کند، به میلیاردها دلار می رسد. به نظر می رسد وی به گزارش سالیانه سیتی گروپ (PDF) از سال گذشته که به طور گسترده منتشر شده است اشاره می کند که معتقد بود  این سرویس پستی باید 50 درصد بیشتر برای بسته بندی هزینه های خود را بپردازد . بر همین اساس نیز ترامپ در یک توئیت مستقل نوشت : "این کلاهبرداری پستی باید متوقف شود."

ترامپ بار دیگر آمازون را به توپ بست / این بار با اتهام

آمازون، مانند سایر شرکتهای تجارت الکترونیک، به طور مرتب با خدمات پستی کار می کند. برخی از ناظران ادعا می کنند سود  این خدمات به یارانه دولتی برای آمازون و سایر حمل و نقل تعلق می گیرد . اما بعضی دیگر می گویند آمازون، یکی از بزرگترین مشتریان خدمات پستی، است و سود این همکاری به شرکت تعلق دارد .

ترامپ روز شنبه اشاره کرد که آمازون با همکاری واشنگتن پست بخشی از این عملیات لابیگری  را هدایت می کند . وانگتن پست به طور مستقیم به این موضوع واکنش نشان نداد اما در یک گزارش ،؛ ضمن اشاره به برخی توئیت ها  سوالاتی حقوقی را  در مورد امور مالی سازمان ترامپ مطرح کرد  .

ترامپ بار دیگر آمازون را به توپ بست / این بار با اتهام

در عین حال، عموم مردم همچنان آمازون را به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های ایالات متحده در نظر می گیرند و معتقدند ادعاهای ترامپ  که آمازون  را به مشکلات مالیاتی متهم می کند نادرست است . آمازون  تا کنون در برابر این اتهامات کاخ سفید سکوت کرده است . اما باید دید پایان این داستان چه خواهد بود.

 

نظرات بینندگان