arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۷

اندونزی، فیسبوک را به فیلتر شدن تهدید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

توییتر و گوگل پیش از این توافق کرده بودند تا همکاری‌های لازم را برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی، با دولت اندونزی انجام دهند.


به گزارش ایرنا،  وزیر ارتباطات اندونزی تهدید کرد، در صورت یافتن شواهدی مبنی بر سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران اندونزیایی، شبکه اجتماعی فیسبوک را مسدود می‌ کند.


به نقل از «جاکارتا پست»، فاش شدن رسوایی نشر اطلاعات 50 میلیون کاربر فیسبوک که یک شرکت آمریکایی از آنها برای پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استفاده کرده، باعث شده تا اندونزیایی‌ها نیز نگران سلامتی انتخابات در کشورشان شوند.


 


اکنون تا آغاز مبارزات انتخاباتی این کشور چند ماه باقی مانده و «رودیانتارا» وزیر ارتباط اندونزی از احتمال تلاش گروه‌هایی برای سو‌‌ء استفاده از شبکه‌های اجتماعی، ابراز نگرانی کرده است.


 


«رودیانتارا» با اشاره به آن که پیشتر، این کشور شبکه پیام‌ رسان «تلگرام» را مسدود کرده است، اظهار داشت: چنانچه مجبور باشم این پیام رسان را به طور کامل مسدود سازم،‌ این کار را انجام خواهم داد وپیش از این، انجام داده ام و باز هم قاطعانه این کار را خواهم کرد.


 


اندونزی به عنوان چهارمین کشور پرجمعیت جهان، علاوه بر شبکه اجتماعی فیسبوک، دیگر شبکه‌ها همچون توییتر و یوتیوب را نیز تهدید کرده است.


 


توییتر و گوگل پیش از این توافق کرده بودند تا همکاری‌های لازم را برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی، با دولت اندونزی انجام دهند.


 


یک سخنگوی شبکه اجتماعی «توییتر» در واکنش به تهدید دولت اندونزی به مسدود سازی شبکه‌های اجتماعی، گفته که توییتر در صورت نیاز با دولت‌ها همکاری می‌کند.


 وی افزود: این شبکه همواره محتوای مجرمانه منتشر شده در توییتر را به دولت‌ها گزارش داده است.


کشور 260 میلیون نفری اندونزی در جنوب شرق آسیا، دارای حدود 90 میلیون کاربر شبکه اجتماعی فیسبوک است.
وزیر ارتباطات اندونزی اعلام کرد : ضمن تماس با مسئولان فیسبوک، از آنها خواسته تا اطمینان حاصل کنند که اطلاعات شهروندان اندونزیایی، در میان اطلاعات منتشر شده توسط شرکت آمریکایی «کمبریج آنالیتیکا» نباشد.


استرالیا نیز در اقدامی مشابه از فیسبوک خواسته بود تا درباره وضعیت اطلاعات خصوصی کاربران استرالیایی روشنگری کند.

نظرات بینندگان