arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۱۱ مهر ۱۳۹۰

شکایت نهادهای مدنی آمریکا از فیس‌بوک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


فیس‌بوک به این شکل عمل میکند که فرضا اگر شخصی به نوعی موسیقی خاص علاقه یابد، شرکای تبلیغاتی این شبکه اجتماعی از آن مطلع شده و میتوانند با سنجیدن علایق وی پیشنهادهای متناسب را به وی ارائه کنند. این روند به مرور باعث میشود که شرکت‌ها بتوانند به اطلاعات کاربران فیس‌بوک دست پیدا کرده و به حریم خصوصی آنها وارد شوند.

به گزارش انتخاب، فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی "ای‌ویک" نوشت: شبکه اجتماعی فیس‌بوک از تاریخ 22 سپتامبر که طرح زمان‌بندی نمایش اطلاعات خود تحت عنوان اف8 را فاش ساخت، نگرانی بسیاری از افراد را که تمام اطلاعات زندگی خود را در یک صفحه در این شبکه اجتماعی ذخیره کرده‌اند، برانگیخت.
 
با این حال، نگران‌کننده‌تر از آن شیوه به اشتراک گذاشتن راحت اطلاعات توسط این شبکه اجتماعی است که نگرانی‌ها را بیشتر برانگیخته است. "مرکز حفاظت از حریم شخصی الکترونیک"، موسوم به EPIC به همراه اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، مرکز دموکراسی دیجیتال و ... تصمیم دارند طی نامه‌ای با جزئیات کامل از فیس‌بوک به "کمیسیون فدرال تجارت" شکایت کنند. اتهام فیس‌بوک از نظر این نهادها این است که تجارتی فریبکارانه و غیرمنصفانه را در عرصه اطلاعات آغاز کرده است.
 
در شیوه اشتراک‌گذاری فیس‌بوک، اطلاعات افراد بدون اینکه خود اجازه آن را صادر کرده باشند در اختیار دیگر کاربران قرار می‌گیرد.
 
فیس‌بوک به این شکل عمل می‌کند که فرضا اگر شخصی به نوعی موسیقی خاص علاقه یابد، شرکای تبلیغاتی این شبکه اجتماعی از آن مطلع شده و می‌توانند با سنجیدن علایق وی پیشنهادهای متناسب را به وی ارائه کنند. این روند به مرور باعث می‌ود که شرکت‌ها بتوانند به اطلاعات کاربران فیس‌بوک دست پیدا کرده و به حریم خصوصی آنها وارد شوند.
 
مارک زوکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک و سایر دست‌اندرکاران این پایگاه اطلاع‌رسانی بر این باورند که کاربران آنها تمایل دارند اطلاعاتشان در اختیار دیگر شرکت‌ها قرار گیرد. فیس‌بوک مدعی است که امکانات لازم را برای کسانی که نمی‌خواهند اطلاعاتشان در اختیار دیگران قرار گیرد را در نظر گرفته است.
 
برخی منابع بر این باورند که فیس‌بوک حتی پس از آنکه کاربر صفحه آن را می‌بندد با ارسال کوکی‌هایی می‌تواند اطلاعات آنان را کنترل کند.

نظرات بینندگان