arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۷

آخرین وضعیت پرونده سپنتا نیکنام / علیرضابیگی: قید عبارت "عطف به ماسبق" در مصوبه مجمع برای سپنتا سرنوشت ساز است

نماینده مجلس تصریح کرد: تا زمانی که تکلیف مصوبه مذکور تعیین نشود، سپنتا نیکنام نیز نمی‌تواند به شورای شهر یزد بازگردد زیرا به لحاظ قانونی وی بیش از 6 ماه است که در جلسات شورای شهر شرکت نکرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس آخرین وضعیت پرونده سپنتا نیکنام را تشریح کرد.

به گزارش انتخاب؛ احمد علیرضا بیگی در خصوص وضعیت قانونی عضویت سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد، گفت: بر اساس مصوبه‌ای که مجلس شورای اسلامی در ماه‌های پایانی سال 1396گذراند، عضویت اقلیت‌های دینی در انتخابات شورای شهر و روستا بلا مانع اعلام شد اما به دلیل مخالفت شورای نگهبان این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تعیین تکلیف نهایی ارجاع شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تا زمانی که تکلیف مصوبه مذکور تعیین نشود، سپنتا نیکنام نیز نمی‌تواند به شورای شهر یزد بازگردد زیرا به لحاظ قانونی وی بیش از 6 ماه است که در جلسات شورای شهر شرکت نکرده است.

وی یادآور شد: در حقیقت به لحاظ قانونی اگر عضوی به هر دلیلی تا دو ماه در جلسه شورا شرکت نکند، تا تعیین تکلیف نهایی که نباید بیش از 6 ‌ماه به طول بینجامد از عضو علی‌البدل به عنوان جانشین در جلسات دعوت به عمل می‌آید لذا به این دلیل امکان بازگشت وی به شورای شهر یزد ضعیف است.

علیرضابیگی ادامه داد: سپنتا نیکنام به دیوان عدالت اداری نیز مراجعه کرده اما تعیین تکلیف نهایی به مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام منوط شده است، در حقیقت اگر در مصوبه مجمع تشخیص قید شود که قانون عطف به ماسبق است، سپنتا نیکنام می‌تواند به شورای شهر یزد بازگردد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورتی که در متن مصوبه در مورد حضور اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر و روستا، عبارت «عطف به ماسبق» قید نشود، بازگشت وی به شورای شهر یزد امکانپذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، با شکایت علی اصغر باقری، نامزد اصولگرا و شکست خورده انتخابات از نیکنام به دلیل زرتشتی بودن او، شعبه ۴۳ دیوان عدالت اداری در حکمی عضویت او را در مهرماه 1396 به دلیل مسلمان نبودن معلق کرد.

گفتنی است؛ سید محمد صدر، عضو کمیته سیاسی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفته است که پرونده تعلیق سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد در کمیسیون سیاسی این مجمع در حال بررسی است و تا این لحظه هنوز به جمع‌بندی نرسیدیم چرا که موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد.

منبع : خانه‌ملت

نظرات بینندگان