arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۲ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۷

اتحادیه اروپا از ایران و روسیه خواست از حملات بیشتر در سوریه جلوگیری کنند

سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه ای درباره حمله شیمیایی در دوما سوریه ، از ایران و روسیه خواست از نفوذ خود برای جلوگیری از حملات بیشتر در این کشور استفاده کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

.

به گزارش انتخاب ، در بیانیه 'مایا کاسیانچیچ' سخنگوی اتحادیه اروپا آمده است: گزارشهای رسیده از دوما منطقه تحت محاصره و بمباران توسط نیروهای رژیم سوریه و متحدانش ، حکایت از آن دارند که شمار زیادی از غیرنظامیان عصر دیروز کشته شدند. 


در حالی که رسانه های مدعی حمله شیمیایی توسط دولت سوریه هیچ سندی ارائه نداده اند و مراجع بین المللی نیز این حمله را تائید نکرده اند ، بیانیه اتحادیه اروپا می افزاید: شواهد حاکی است که رژیم سوریه مرتکب یک حمله شمیایی دیگر شده است. حدود یک سال پس از حمله در خان شیخون این مساله بسیار نگرانی آفرین است که سلاح های شیمیایی بخصوص علیه غیرنظامیان همچنان مورد استفاده قرار می گیرند. 
سخنگوی اتحادیه اروپا افزود: اتحادیه اروپا استفاده از سلاح های شیمیایی را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می کند و خواستار پاسخ فوری جامعه بین المللی است. 


در ادامه این بیانیه با اشاره به تحریمهای اتحادیه اروپا علیه مقامات و دانشمندان سوری مسئول تولید سلاح شیمیایی ، آمده است: بسیار قابل تاسف است که روسیه در نوامبر 2017 تمدید 'مکانیزم تحقیقاتی مشترک' را وتو کرد و اتحادیه اروپا از شورای امنیت می خواهد که به سرعت این مکانیزم را بار دیگر مستقر گرداند تا مسئولان حملات شیمیایی شناسایی شوند . پاسخگو شدن (مسئولان حمله) در این مورد بسیار حیاتی است. 
بیانیه اتحادیه اروپا در پایان می افزاید: ما از روسیه و ایران می خواهیم که از نفوذ خود برای جلوگیری از حملات بیشتر استفاده کنند و کاهش تنشها و خصومتها را مطابق قطعنامه 2401 شورای امنیت تضمین کنند. محافظت از غیرنظامیان باید یکی از اولویتهای اصلی باشد. 


این در حالی است که منابع میدانی روز یکشنبه اعلام کردند پس از توافق میان دولت سوریه و گروه ترویستی جیش الاسلام، ده ها اتوبوس وارد دوما شدند.


براساس توافق امروز میان دولت سوریه و تروریست ها، همه ربوده شدگان سوری در مقابل خروج تمامی اعضای گروه تروریستی جیش الاسلام آزاد می شوند.


تروریست‌های جیش‌الاسلام با نسبت دادن اتهام استفاده از تسلیحات شیمیایی به ارتش سوریه، تلاشی آشکار برای مانع شدن از پیشروی نیروها داشتند. 


برخی رسانه‌ها که به حمایت از تروریست‌ها شهرت دارند، مدعی استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در پاسخ به حملات سازمان‌های تروریستی به مناطقی از دمشق و حومه شدند.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان