arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷

بطحایی : آموزش و پرورش پیام‌رسان‌های داخلی را جایگزین نمونه خارجی می کند

وزیر آموزش و پرورش گفت: بزرگترین و مهمترین دشمن امروز ما خطری است که از سوی فضای مجازی همه را تحت تاثیر قرار داده است و تهدیدهای آن از فرصت ها بیشتر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیام های رسان های داخلی به سرعت در حال رشد هستند و بستر را به گونه ای فراهم می کنند تا در آموزش و پرورش، پیام رسان های داخلی جایگزین نمونه های خارجی شود.


به گزارش انتخاب؛ سید محمد بطحایی روز سه شنبه در همایش تبیین آیه سال انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار داشت: بزرگترین و مهمترین دشمن امروز ما خطری است که از سوی فضای مجازی همه را تحت تاثیر قرار داده است و تهدیدهای آن از فرصت ها بیشتر است.

وی بیان داشت: باید کمک کنیم تا پیام رسان های داخلی جایی برای خود در فضای مجازی و در میان کاربران باز کنند.


وی در ادامه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تا امروز دستاوردهای خوبی به ویژه در ابعاد کمی داشته که نباید از آن غفلت کنیم، ادامه داد: نرخ دانش آموزان تحت آموزش در ایران در دوره ابتدایی 98 درصد و در دوره های متوسطه اول و دوم نیز بالا است و از دهه 60 با رشد جمعیت دانش آموزی رو به رو بوده ایم که این آمار به نسبت کشورهای منطقه منحصر به فرد است.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در توسعه فضاهای آموزشی و رشد دانش آموزان دختر نیز خوب عمل شده است، تصریح کرد: در حوزه نیروی انسانی هم از نظر کیفی و کمی پیشرفت قابل توجهی داشته و در بین تمامی دستگاه ها شاخص هستیم.


بطحایی ادامه داد: 70 درصد نیروی انسانی شاغل در آموزش و پرورش دارای مدرک کارشناسی به بالا هستند و یکی از متعهدترین و متدین ترین نیروهای دولت را آموزش و پرورشی ها تشکیل می دهند.


وی اظهار کرد: البته نباید به این دستاوردها دلخوش باشیم بلکه لازم است تا همواره موانع و مشکلات را با بهره گیری از کارشناسان بررسی کرده و به سمت اصلاح نظام آموزشی حرکت کنیم.


وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین نقشه راه است و می تواند به عنوان یک سند بالادستی ما را به سمت آموزش و پرورش نوین هدایت کند، گفت: باید اعتراف کنیم که کیفیت در دستگاه تعلیم و تربیت امروز با کاستی هایی مواجه است که باید برطرف شود.


بطحایی در ادامه مهمترین وظیفه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان را صیانت از آموزه های دینی و اسلامی با روش های نوین دانست و اظهار داشت: دانش آموزان نباید در کلاس درس بینش دینی فقط روخوانی از معلم را بشنوند زیرا دشمن روش های زیرکانه ای دارد.


وی بیان کرد: نسلی که امروز سکان دار هدایتشان هستیم در معرض خطر هستند و چنین تشکل هایی که وظیفه تمرین مهارت های اجتماعی و بینش های دینی را دارند باید بیشتر تلاش کنند.


همایش تبیین آیه سال انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان امروز - 21 فروردین ماه - با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

نظرات بینندگان