arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷

استفاده از پول مجازی در "پاکستان" ممنوع شد

طبق اعلام بانک مرکزی پاکستان هر نوع صدور، فروش، خرید مبادله یا سرمایه‌گذاری به صورت بیت کوین، لیتکوین، پاک کوین، ون کوین، داس کوین از نظر دولت غیر قانونی است و علیه افرادی که در این زمینه فعال باشند اقدام خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

بانک مرکزی پاکستان با انتشار دستورالعملی از تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها، موسسات مالی و اعتباری همچنین ارائه دهندگان خدمات مالی خواست استفاده از ارزهای دیجیتال یا پول مجازی را متوقف کنند.

به گزارش انتخاب؛ طبق اعلام بانک مرکزی پاکستان هر نوع صدور، فروش، خرید مبادله یا سرمایه‌گذاری به صورت بیت کوین، لیتکوین، پاک کوین، ون کوین، داس کوین از نظر دولت غیر قانونی است و علیه افرادی که در این زمینه فعال باشند اقدام خواهد شد.

در ادامه این دستورالعمل هشدار داده شده بانک مرکزی هیچ مجوزی برای استفاده از پول مجازی برای سرمایه‌گذاری، پرداخت و دریافت مطالبات توسط شرکت‌های حقیقی، حقوقی یا اشخاص صادر نکرده است.

ارز دیجیتال یا پول مجازی نوعی پول الکترونیک و رمز گذاری شده است. بیشتر ارزهای دیجیتال به منظور حذف واسطه ها و ناشناس بودن طراحی شده اند.

ارزهای دیجیتال، ارزهایی هستند که از رمزنگاری برای انتقال در اینترنت استفاده می کنند، ولی گفته می شود رمزنگاری های ارزهای دیجیتال غیرقابل هک و پیگیری هستند.

پاکستان به دلیل مشکلات بیت کوین مانند فرار مالیاتی، پولشویی، تأثیر مخرب در اقتصاد و مشخص نبودن مالکیت آنها، استفاده از ارزهای دیجیتالی و پول مجازی را ممنوع کرده است.

منبع : میزان

نظرات بینندگان