arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷

آیت‌الله سبحانی: گناه کشته‌های جاده‌ای در تعطیلات با کیست؟ / به جای این‌که مردم را به مسجد و تقوا و صله رحم دعوت کنند، به مسافرت تشویق می‌کنند

مفسر قرآن و مرجع تقلید خطاب به طلاب گفت: مکتب شیعه مکتب تحجر نیست که بنشیند و هر کسی هر چیزی گفت بپذیرد؛ من توصیه می‌کنم در این چند روز، باب عقل و جهل را در اصول کافی بخوانید و اهمیت عقل در مکتب شیعه را درک کنید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت‌الله سبحانی: گناه کشته‌های جاده‌ای در تعطیلات با کیست؟

آیت‌الله جعفر سبحانی امروز در درس خارج خود در مسجد اعظم ضمن تسلیت شهادت امام کاظم (ع) گفت: از افتخارات این امام حدیثی است که در کافی بیان شده است و امام در مورد اهمیت عقل بحث کرده و فرموده مکتب شیعه بر خلاف اهل حدیث و برخی از اشاعره که به عقل اهمیت نمی‌دهند به عقل اهمیت داده و مکتبی عقلانی است.

این مرجع تقلید بیان کرد: الان اکثریت با اشاعره است و به قدری به عقل اهمیت نمی‌دهند که شیخ اشعری می‌گوید اگر خدا بچه صغیر را به دوزخ ببرد و فرعون را به بهشت، عین عدل است، اساسی که این طور باشد معلوم است که عقل در آن کاملا تعطیل است.

وی افزود: البته خداوند قادر است که هر دو کار را انجام دهد، ولی خدا این کار را انجام نمی‌دهد، زیرا خلاف حکمت و عدل الهی است.

آیت‌الله سبحانی در بخش دیگر اظهار کرد: در این ایام تعطیلی نوروز، ۱۶ هزار نفر کشته و ۱۷۹ هزار زخمی داشتیم که ممکن است برخی منجر به فوت شود؛ این همه سرمایه‌ها را از دست دادیم و نمی‌دانم گناهش با کیست؟

وی تاکید کرد: این همه خسارت ماحصل تاثیر تبلیغات رسانه‌هایی است که به جای این‌که مردم را به مسجد و تقوا و صله رحم دعوت کنند، بی پروا به مسافرت تشویق می‌کنند.

نظرات بینندگان