arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷

زاکربرگ: فیسبوک در «مسابقه تسلیحاتی» با روسیه است

رییس فیسبوک در جلسه استماعی با حضور قانونگذاران آمریکا، مسئولیت شخصی خود را در مساله افشای اطلاعات ده‌ها میلیون کاربر این شبکه اجتماعی پذیرفت و درخصوص یک "مسابقه تسلیحاتی" علیه اطلاعات غلطی که از جانب روسیه منتشر می‌شود، هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زاکربرگ: فیسبوک در

به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارک زاکربرگ، مدیرعامل و موسس فیسبوک در نخستین حضور رسمی‌اش در کنگره آمریکا برای فرونشاندن جنجال‌های ایجاد شده بر سر خلل امنیتی در این شبکه اجتماعی که خشم قانونگذاران و دو میلیارد کاربر این شبکه را برانگیخته، نزدیک به پنج ساعت به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

زاکربرگ طی اظهارات خود بار دیگر درباره این شکاف امنیتی در فیسبوک عذرخواهی کرد. وی درباره انتشار اطلاعات 87 میلیون تن از کاربرانش از جانب موسسه "کمبریج آنالیتیکا" در سال 2016 که برای کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا کار می‌کرد، گفت: این اشتباه من بوده و من متاسفم. فیسبوک را من تاسیس کردم، من آن را اداره می‌کنم و مسئول اتفاقی که افتاده من هستم.

موسس فیسبوک با اشاره به اخبار غلط، مداخلات خارجی در انتخابات و نفرت‌پراکنی و همچنین امنیت اطلاعاتی اذعان کرد، این شرکت نتوانسته از چارچوب اطلاعات منتشر شده محافظت کند.

مدیرعامل 33 ساله فیسبوک هم‌چنین طی سخنان خود از تلاش پیوسته‌ این شرکت برای مقابله با اقدامات روسیه برای نفوذ در چارچوب فیسبوک خبر داد که این کار را به منظور تاثیر بر انتخابات در آمریکا و هر جای دیگر انجام می‌دهد.

او در این باره گفت: افرادی در روسیه هستند که شغل آنان تلاش برای بهره‌برداری از سیستم ما و سایر سیستم‌های اینترنتی است. بنابراین این یک "مسابقه تسلیحاتی" است. آنان روز به روز ماهرتر می‌شوند و ما هم باید برای ارتقا خود سرمایه‌گذاری کنیم.

زاکربرگ پیش از این نیز قصور این شبکه اجتماعی را در جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط طی رقابت‌های انتخاباتی گذشته آمریکا پذیرفته بود. او همچنین اظهار کرد، فیسبوک در حال همکاری با بازرس ویژه آمریکا در روند تحقیقات پرونده مداخله روسیه در انتخابات 2016 است. وی در این باره گفت: کاری که با بازرش ویژه این پرونده انجام می‌دهیم محرمانه است. می‌خواهم در جلسه‌ای علنی اطمینان بدهم که چیزی را که محرمانه است فاش نمی‌کنم.

زاکربرگ درخصوص انتشار اطلاعات از جانب کمبریج آنالیتیکا نیز اظهار کرد، فیسبوک در تلاش است تا این مساله را به دقت بررسی کند و اطمینان حاصل کند که چنین اتفاقی دیگر رخ نخواهد داد.

پیش از برگزاری این جلسه استماع، ده‌ها تن در اعتراض به زاکربرگ در بیرون کنگره تجمع کردند. آنان تی‌شرت‌هایی به تن داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود "فیسبوک را حذف کنید". گروهی از فعالان نیز با شعار "جاسوسی را متوقف کن" در این اعتراض حاضر شدند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان