arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷

لذت تصادف در شهر دیجیتالی دبی!/هوشمندترین خدمات امدادی در کم ترین زمان

دبی برنامه ای را طراحی کرده است که نه تنها هنگامی که اتومبیل تصادف می کند با شماره های امدادی دبی تماس می گیرد، بلکه عکس تصاویر تصادف را نیز به سرعت نشر می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دبی برنامه ای را طراحی کرده است که نه تنها هنگامی که اتومبیل تصادف می کند با شماره های امدادی دبی تماس می گیرد، بلکه عکس تصاویر تصادف را نیز به سرعت نشر می دهد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز،دبی در حال کار روی فناوری جدیدی است که ریسک تصادف را به حداقل می رساند.

این فناوری که ترکیبی است از صفحه نمایش دیجیتال ، جی پی اس و دوربین های هوشمند، در صورت وقوع هر گونه تصادفی به شکل خودکار اقدام به عکسبرداری و ارسال اطلاعات موقعیت مکانی می کند.این سیستم در صورت وقوع هر گونه تصادف به سرعت اطلاعاتی مهم را به نیروهای امدادی ارسال می کند.

مقامات جاده ای و حمل و نقل دبی می گویند،این تکنولوژی سطح  بالا توانایی نمایش و ارسال یک هشدار سریع را در صورتی که ماشین به سرقت برود نیز دارد.

البته این را نیز اضافه کنیم که گرچه این تکنولوژی بسیار جذاب است،اما برای افرادی که عادت دارند بیش از حد سریع برانند و یا اهل خلاف کردن هستند نیز بسیار محد ود کننده خواهد بود، چرا که اطلاعات افراد خاطی را به سرعت پخش می کند.

با این حال، طرفداران حفظ حریم خصوصی نگرانی های دیگری نیز دارند. به این ترتیب که ادغام  جی پی اس با سیستم های شهری،احتمال پیگیری وسایل نقلیه را از سوی برخی هکرها تسهیل می کند.

دبی در سال های اخیر نام خود را برای استفاده از فناوری در سراسر صنایع گوناگون مشهور  کرده است.تمرکز این کشور  بر حوزه  حمل و نقل نشان می دهد که علاقه خاصی به کاهش مخاطرات جاده ای و شهری دارد.

 مقامات دبی از رونمایی سیستم هوشمند هایپرلوپ تا تاکسی های پرنده را در ذهن خود  ثبت کرده اند و در نظر دارند مسافرت های درون شهری خود را  حداقل در خاورمیانه منحصر به فرد کنند. پیش از این نیز پلیس دبی ضمن عقد قراردادی با شرکت OTSAW Digital  تلاش کرد تا خودروهای پلیس خودران را وارد خیابان ها کند.

این خودروهای  کوچک تنها دارای سرعت بالای 9.3 مایل در ساعت است و دوربین های قدرتمند آن می توانند مکان هایی را برای افراد تحت تعقیب، ماشین های سرقت رفته یا اقلام مشکوک اسکن کنند.

به نظر شما شهری مثل تهران تا چه حد ظرفیت پذیرش چنین امکاناتی را دارد ؟ اگر از هر شهری مخاطب ما هستید بگویید حدس می زنید این تکنولوژی های هوشمند چه زمانی وارد شهر شما شوند ؟

نظرات بینندگان