arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۷

تکرار ادعای فرانسه درباره استفاده سوریه از سلاح شیمیایی در دوما/ ماکرون: زمان اقدام علیه سوریه به انتخاب آنها بستگی دارد

ماکرون با بیان اینکه اجازه نخواهند داد تنش‌ها در منطقه افزایش یابد، افزود: «اولویت ما ثبات در منطقه است اما رژیم‌هایی را که فکر می‌کنند هرکاری می‌توانند بکنند، به حال خود نمی‌گذاریم».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تکرار ادعای ماکرون درباره استفاده سوریه از سلاح شیمیایی در دوما

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز (پنجشنبه) ادعا کرد که شواهد و مدارکی از استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی در حمله به دوما دارند.

به گزارش انتخاب؛ماکرون که قبلا هشدار داده بود استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه خط قرمز فرانسه است، گفت زمان اقدام علیه سوریه به انتخاب آنها بستگی دارد.

وی با بیان اینکه اجازه نخواهند داد تنش‌ها در منطقه افزایش یابد، افزود: «اولویت ما ثبات در منطقه است اما رژیم‌هایی را که فکر می‌کنند هرکاری می‌توانند بکنند، به حال خود نمی‌گذاریم».

پیشتر برخی کشورها به رهبری آمریکا اعلام کردند که به بهانه حمله شیمیایی هفته قبل به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق، در حال طرح‌ریزی حمله به مواضع دولت سوریه هستند.

تروریست‌ها شامگاه شنبه هفته قبل با گاز شیمیایی به غیرنظامیان در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق حمله کردند. در این حمله نزدیک به 100 نفر کشته شده و صدها تن دیگر نیز مجروح شدند. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند. (جزئیات بیشتر)

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده بود که تروریست‌ها به دنبال تحریک کردن احساسات جامعه بین‌المللی و متهم کردن دولت سوریه به حمله علیه شهروندان خود است. همچنین این حمله می‌تواند مورد استفاده متحدین غربی و عربی تروریست‌ها قرار بگیرد.

دولت سوریه همچنین در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمایی خود را نابود کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان